Celulitida? Pryč s ní!

- Celulitida? Pryč s ní!
Rubrika:  Krásná

Celulitida? Pryč s ní!

24.08.15, 00:13, autor: Černovláska
Vysoké teploty dnešních dnů v nás kromě radosti, že zima už vážně skončila, vyvolávají taky těšení se na léto a vodu ... Pláž, sluníčko, plavky ... Celulitida! No ano, léto už je blízko, tak abychom si mohly dovolit plavky typu tanga, budeme muset mít zadeček a stehýnka hladká a sametová. Že se vás to netýká, protože jste štíhlá? Ale to je velký omyl!

Čtenost -   Diskuze: (1
 

Je pravdou, že celulitida se vyskytuje více u silnějších žen a dívek, ale to ani tak moc nesouvisí s tloušťkou, jako spíše s životním stylem. Děvčata, která na sebe nedbají, necvičí, nedělají si po koupeli peeling a nepoužívají vhodné krémy si o celulitidu koledují. A že těch necvičících je více mezi silnějšími je na snadě.

 

Jenže celulitida se vážně může týkat i velmi štíhlých žen. Nedávno jsem četla rozhovor s Michaelou Maláčovou, která pořádá soutěž Česká MISS a ona si tam hodně stěžovala právě na zanedbanost dívek, které se do soutěže hlásí. Prý před lety vůbec neexistovalo, aby si dívka s pomerančovou kůží na stehnech troufla se do MISS přihlásit. Dnes je to naopak úplně běžné. Děvčata necvičí, nedbají o sebe a myslí si, že štíhlost na základě bulimie bohatě stačí.

 

Nu a pokud mají celulitidu adeptky na missky, proč by se měla vyhýbat nám? Statistika praví, že nějakou formou celulitidy je postiženo až 90% žen. Některé jen velmi mírně na stehnech, jiné i na zadečku, bříšku a na horní polovině paží. Nu a protože ji nechceme, jelikož hrbolkovatý zadeček a stehna nám na pláži obdivné pohledy nepřinesou, je nejvyšší čas se na vstup do plavek připravit.

 

Pitný režim

Boj s celulitidou není  jen vnější záležitostí. Pokud chceme vidět účinky, nesmíme postupovat jednostranně. Jestliže cvičíte pravidelně a přesto známky pomerančové kůže máte, pak nejpravděpodobněji velmi podceňujete svůj pitný režim. Velmi často slýchám ženy, které si stěžují, že mají pitný režim vážně mizerný, ale: "Když já vždycky zapomenu..." Chyba! Jednoduchá rada zní, pokud si nejste jista, že se umíte uhlídat, pak pijte rovnou z PET láhve. Musíte vypít nejméně 2 l, ale raději více, denně. Z tého láhve samozřejmě nesmíte nikomu dávat napít. Nu a můžete tak lehce během dne kontrolovat spotřebu.

 

Cvičení

Bezesporu je nutné cvičit a posilovat právě partie stehen a zadečku. Ne, ne, kdepak do úmoru. Ona opravdu stačí pravidelná sestava každý den, která ani nemusí být dlouhá, a udělá zázraky. Pokud si nejste jistá, jak cvičit, můžete si nechat navrhnout sestavu u některého cvičitele v nejbližsím FIT centru.

 


Pokud se spokojíte s mými oblíbenými cviky, tady jsou:


1. Přední část stehen:

- Postavíme se zpříma, nohy mírně od sebe, ruce pokrčíme v loktech

- Ruce natáhneme před sebe a kolena pokrčíme, jako bychom jeli na lyžích

- Pomalu se vrátíme do výchozí polohy

- Cvik opakujeme 15 x ve třech sériích


2.  Stehna a hýždě

- Opřeme se o lokty, klečíme na jednom koleni, druhá noha je zvednutá a v pravém úhlu

- Z této polohy provedeme protažení pokrčené nohy a vrátíme se do původní polohy

- Pohyb musí být pomalý, plynulý, hlava je stále v protažení trupu

- Cvik opakujeme ve třech sériích po deseti na každou nohu

 

3. Stehna a hýždě

- Klekneme si na jedno koleno, druhou nohu protáhneme a opřeme se o lokty

- Protaženou nohu zvedneme do výšky tak, aby byla v jedné rovině s trupem

- Z této polohy provádíme pohyb ještě několik centimetrů výše a zpátky. Cvik provádíme pomalu, plynule, pohyb musí vycházet z hýždí

- Cvik opakujeme ve třech sériích po deseti na každou nohu

 

4.  Přední strana stehen

- Postavíme se zpříma, nohy od sebe, ruce dáme v bok

- Z této polohy jdeme do podřepu  (kolena od sebe) tak, abychom cítili tlak na přední straně stehen

- Napočítáme do tří a pomalu se vracíme do výchozí polohy

- Tento cvik opakujeme 10x ve třech sériích

 

5. Zadní strana stehen

- Postavíme se zpříma, ruce v bok a jdeme do mírného podřepu

- V této poloze provedeme klek na jedno nohu, druhá svírá s podložkou pravý úhel

- Pak se pomalu vracíme do původní polohy. Čím pomaleji, tím více svaly zabírají

- Opakujeme desetkrát ve třech sériích a pak cvik provedeme také na druhou stranu

 

6. Vnitřní strana stehen

- Položíme se na bok, opřeme se o loket

- Horní nohu opřeme o hranu stolu nebo židle, spodní noha je natažená pod stolem

- V této poloze spodní nohu přitahujeme co nejvýš ke stolu, v maximální poloze napočítáme do deseti a pomalu nohu vrátíme zpátky

- Totéž provedeme na druhou nohu

- Cvik opakujeme 10x ve třech sériích

 

 

7. Stehna a hýždě

- Položíme se na bok, loktem se opřeme o zem a nohy pokrčíme v kolenou

- Nohy jsou na sobě. V této pozici zvedáme horní nohu tak, jako by se otvírala lastura

- Cvik opakujeme 10x ve třech sériích

- Totéž provedeme na druhou stranu

 

 

8. Stehna a hýždě

- Položíme se na bok, loktem se opřeme o zem.

- Spodní noha je natažená a druhá noha pokrčená v koleni před ní

- V této pozici zvedáme spodní nohu co nejvíc to jde, přičemž musí být pořád pěkně natažená

- Cvik opakujeme 10x ve třech sériích

- Totéž provedeme na druhou stranu

 

 

9. Stehna a hýždě

- Položíme se na levý bok, spodní nohu ohneme do pravého úhlu a předsuneme ji dopředu

- Opřeme se o levý loket a pravou nohu přednožíme tak, aby se špičkou dotýkala země

- V této poloze se snažíme pravou nohu dostat co nejvíce směrem k hlavě a pak zpátky do výchozí pozice

- Cvik opakujeme 10x ve třech sériích

- Totéž provedeme na druhou stranu

 


10. Stehna a hýždě

- Položíme se na levý bok, spodní nohu ohneme do pravého úhlu a předsuneme ji dopředu

- Opřeme se o levý loket a pravou nohu zvedneme nahoru

- Z této výchozí pozice pokládáme pravou nohu na zem tak, aby se jí dotkla špičkou a poté se opět vrátíme do výchozí polohy

- Cvik opakujeme 10x ve třech sériích

- Totéž provedeme na druhou stranu

 

 

11. Stehna a hýždě

- Položíme se na záda, ruce jsou natažená volně podél těla

- Zvedneme nohy kolmo k tělu a mezi  ne zahákneme posilovací gumu nebo posilovací pružinu

- V této pozici pomalu roztahujeme nohy kam až to půjde

- Cvik opakujeme 10 x ve třech sériích

 

 

12. Vnitřní strana stehen

- Posaďte se před židli tak, abyste rovné nohy mohli přitisknout z vnější strany k nohám židle

- Uvolněte ramena a hlavu. Ruce položte na zem mezi kolena a zakulaťte ramena

- Chodidly tlačte do nohou židle, jako byste ji chtěli rozmačkat. V této pozici počítejte do 100 a poté stisk uvolněte

- Tento cvik je účinný při zpevňování vnitřní strany stehen

 


 

Koupele a peeling

Každý den je třeba po koupeli se řádně ručníkem "vyfrotýrovat" a zbavit se odumřelé kůže. Aby nová mohla dýchat a aby mohla vstřebávat živiny, které do ní vpravíme.

 


Přípravky proti celulitidě

Ano, těch je opravdu hodně. Trh je jimi zaplaven a je to právě proto, že celulitidou trpíme víceméně všechny. Pokud vám bude nějaká vaše známá tvrdit, že ona takový přípravek používala - a nic - tak ji neberte na vědomí. Vy přece nejste dnešní. Víte, že žádné zázračně přípravky neexistují a žádný krém či emulze vás sám o sobě celulitidy nezbaví. A to i přesto, že jsou dnešní tyto přípravky vysoce učinné.

Jenže právě jejich účinnost musí být nutně podpořena třemi předešlými body. Tedy - pitným režimem, cvičením a peelingem. Potom si můžete vybrat některý z celé řady přípravku a po večerní koupeli vetřít dle návodu daného přípravku do kůže. Případně navléci stahovací punčošky, které některé anticelulitidní krémy vyžadují.

 

Pokud budete postupovat takto, můžete si být jista, že do doby, než nastane chvíle, kdy půjdete světu ukazát svůj nejnovější model plavek, už se nebudete muset za nic stydět.

 

ANKETA: Bojujete s celulitidou?


Celkem: 502 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

Zdroj: Archív 2009
  • Marcela 20.03.13, 16:00

    Rozbalit 1. celulitida

  • Marcela

    Také věčně bojuji s celulitidou moc se mi nedaří

 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Krásná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:53:31

Přístupů:
347585

RSS:
Toplist
aaaaaa