Přenošený vztah

- Přenošený vztah
Rubrika:  Smyslná

Přenošený vztah

07.09.20, 00:00, autor: Plavovláska
Určitě to znáte, nebo jste ve svém okolí zaznamenali. Je pár, který je spolu mnoho let - 2, 3, 4 - X. Ve všem si rozumí, mají se rádi, respektují se, plánují budoucnost. Staví spolu domek, kupují snubní prstýnky, svatební šaty ... a pak jako blesk z čistého nebe se dozvíte, že se před měsícem rozešli a nejméně jeden z nich má za čtrnáct dní svatbu.

Čtenost -   Diskuze: (19
 

Každý z nás určitě, když poctivě zapátrá v paměti, tak si na podobný případ vzpomene. Například můj bývalý kolega Jirka, mladý lékař, začal chodit se svou dívkou na gymplu. Na vysoké škole bydleli spolu na privátě, plánovali budoucnost, měli se brát hned jak oba odpromují. Jejich rodiče, kamarádi a celé okolí je bralo jako jednoznačnou dvojku. Nehádali se, za ty roky se dokonale znali, ničím se nemohli překvapit ... Ale zato Jiří překvapil nás. Opravdu se ženil ihned po promoci, ale ne s dívkou se kterou 6 let chodil, ale s učitelkou, se kterou se seznámil přesně dva měsíce před tím, než si ji vzal.

 

Další můj známý, Milan, chodil taktéž s děvčetem dokonce od základní školy. Celé roky jsme je znali jako pár a nikoho z nás by nenapadlo, že tři týdny před svatbou uteče Milan do USA se svou novou známostí, se kterou se znal sotva měsíc. V Americe se pak s ní za tři měsíce oženil.

 

 

Přenošený vztah

Těch případů je nepřeberné množství. Vyznačují se tím, že jsou partneři v dlouhodobém mnohaletém vztahu, který jim poměrně klape. Nemají konflikty, žádné hádky, rozumějí si a mají se rádi. Plánují budoucnost a jeden s druhým na pevno počítá. A pak dojde ke zlomu, přichází nový partner a naprosto zběsile rychlý životní řez - velice často se právě vyznačující okamžitým společným bydlením, nebo překotnou svatbou.

 

Jejich okolí si o tom často povídá a ptá se, jak tomu mohlo dojít? Vždyť si přece tak moc rozuměli? Vybírali si svatební šaty.kupovali snubní prstýnky, zařizovali si společný byt či dům. Co se mezi nimi stalo tak mimořádného, že se takhle rychle bez jakéhokoliv varování rozešli?

 

Odpověď je velice jednoduchá: Mezi nimi se nestalo vůbec nic. A říkám-li vůbec nic, přesně to tím myslím. Pouze se dopracovali do stádia, které se v psychologii párového soužití nazývá přenošený vztah.

 

Ano, ten název se odvíjí od přenošeného dítěte, kdy matka měla už porodit a dítě stále nikde. Tento stav vyvolává paniku a lékaři pak uměle porod vyvolávají. Jenže v párovém soužití si lidé neuvědomují, že se dostali do kritické fáze přenošenosti. A že stejně jako přenášení ohrožuje dítě v těle matky (a i matku samozřejmě), tak i přenášený vztah je sebedestruktivní. Tedy ničí sám sebe.

 

 

Vdát se musíš z hlouposti

Nejsou tam žádné varovné signály. nic co by alarmovalo a upozorňovalo, že se blíží katastrofa. Lidé si spolu rozumějí, povídají, žijí, občas se i milují - mají se prostě rádi. Přesto jejich vztah kráčí spolehlivě do záhuby. Není to nic nového, co by přinesla dnešní doba. Od jedné staré paní jsem slyšela na první pohled banalitu, ve skutečnosti velké životní moudro - vdát se musíš z hlouposti, protože z rozumu už to neuděláš.

 

Co to konkrétně znamená? I vztah má určité vývojové zákonitosti. Lidé se do sebe zamilují - tedy jsou sebou vzájemně milostně fascinováni. Období milostné fascinace trvá několik měsíců až zhruba jeden rok. Po roce přestane náš podvěsek mozkový zběsile reagovat na přítomnost do té doby zbožňované bytosti a měla by nastoupit další vztahová fáze - skutečná láska. A právě tehdy je nejvhodnější čas se vzít a mít děti. Do dvou let od seznámení byste měli mít dostatečně jasno, zda tento partner ano či nikoliv. Milostná fascinace odezněla a vy ho vidíte takový jaký je i s jeho chybami, ale ještě stále mezi vámi funguje milostná chemie.

 

Někteří psychologové, kteří se zabývají partnerskými vztahy radikálně přikazují, že se lidé do dvou let mají vzít - mít dítě, nebo se rozejít. Ono totiž právě po těch dvou letech začíná křivka intenzity milostného vztahu upadat. Pokud žijete v rodině a máte děti, pak si to možná tak rychle neuvědomíte, ale právě při "chození" je to příliš patrné.

 

Netrháte z partnera šaty ve výtahu, protože nemůžete vydržet pohled na něj. Neprovozujete žádný divoký, ale spíš technický sex. Ve skutečnosti se vám ani moc nelíbí a musíte si hledat nové a nové podněty. Máte se rádi o tom nepochybujete, rozumíte si, víte, že spolu můžete žít, přesto intenzita vztahu je stále slabší a dokonce může dojít až úplnému nezájmu.

 

 

Děti se neopouští

Samozřejmě toto neprobíhá jen u párů. které spolu jen chodí a nemají rodinu. Totéž probíhá u všech párů a je to zákonitý vztahový vývoj. První velká vlna rozvodovosti přichází po sedmi letech trvání manželství. Znamená to, že právě v této době přichází první velká vztahová krize, kdy se lidé přestali dávno sexuálně přitahovat a přiznejme si, nudí se spolu. Lidé, kteří na toto nejsou připraveni a řekněme si otevřeně, velká většina párů o zákonitosti vztahového vývoje neví vůbec nic, jsou náhle z jakési citové prázdnoty překvapeni a jsou jí zaskočeni. Přemýšlí, kde udělali chybu a že se asi spletli ve výběru partnera. Hlupáčci nevědí, že kdyby volili kohokoliv jiného, tak ten vývoj bude vždycky stejný. Proto si bláhově začínají hledat partnera nového v naději, že si konečně najdou toho pravého.

 

A ti, kteří jsou nezodpovědní, opouštějí rodiny a děti. Což je ve skutečnosti trestuhodné. Jakmile je ve hře dítě, nemá nikdo právo myslet na sebe. Pokud vztah udržitelně funguje, pak by nikdo neměl opouštět tuto svou rodinu jen z toho důvodu, že je právě teď milostně fascinován (tedy zamilován) jinde.

 

 

Přenošený vztah opusťte naopak s klidem

Naprosto jiná situace je však u přenášených známostí. U těch, kteří spolu roky a roky chodí a plánují si jakousi pofidérní budoucnost. Tito lidé se dostávají do stejné situace jako jejich oprstýnkovaní a odětičkovaní kolegové, jen ta zodpovědnost je ve srovnaní s nimi prakticky nulová. I přenášené známosti se dostanou do stejné situace. Tedy že se už zdaleka tak sexuálně nepřitahují, už dávno nejsou zamilovaní a nudí se spolu. Jak potom odolat, když se najednou objeví někdo a všechny ty nahromaděné a dlouho dušené emoce protrhnou hráz a valí se všude kolem milostno?

 

Můžeme se vztahem znuděnému člověku divit, že když se v něm probudí plnou silou atomové bomby v Hirošimě emoce a city, že všechno letí stranou, veškeré plány, prstýnky, svatební šaty a že prostě jde za něčím, kvůli čemu stojí zato žít? A co se nám děje dál? Človíček z přenošeného vztahu s tímto nepočítal, měl jinou vykolíkovanou a naplánovanou budoucnost a najednou ...! Je po nudě, každý kousek těla volá jméno nové milované osoby, máme pocit, že toho nového člověka milujeme i kořínky vlasů, ale nějak si současně uvědomujeme, že máme jakoby jakési povinnosti k tomu bývalému  partnerovi.

 

 

Překotný sňatek

A kupodivu jsou to dvě věci, které pak tyto lidi ženou k brzkému až překotnému sňatku s novým partnerem. Je to především špatná zkušenost z předešlého přenošeného vztahu. Podvědomě totiž cítíme, že takhle to bude probíhat i tady  v tom novém vztahu a protože je člověk sapiens (tedy učenlivý), tak si bere poučení z krizového vývoje a snaží se dalšímu krachu předejít. A druhým hnacím motorem radikálního řešení je právě špatné svědomí a určitý pocit závazku či dluhu k bývalému partnerovi. Vždyť přece tolik jste si toho naslibovali a řekli a teď?

 

Emigrant z přenošeného vztahu dostane strach, že by se z nostalgie mohl chtít vrátit k bývalému partnerovi, že by mohl zvítězit pocit odpovědnosti a závazku a že (!) by se znovu dostal do těch nudných kolejí, ve kterých do teď zahníval. Zatímco tady má šanci prožít velkou citovou bouři, skvělý excitovaný sex a bouřlivé milování. Proto se rychle pojistí překotným sňatkem.

 

 

Svedený a opuštěný

Zajímavý bývá postoj onoho druhého, "opuštěného" partnera. Ten kupodivu okamžitě smazává veškeré nedostatky právě ukončeného vztahu a celé to zpravidla bere jako jednu velkou křivdu na sobě. Stylizuje se do pozice "svedého a opuštěného".  Uvědomuje si sice, že se mu to také nelíbilo a také si mohl najít někoho jiného, ale "on byl ten zodpovědnější", který vytrval. Zpravidla si ukončený vztah idealizuje a nějaký čas pofňukává. Nicméně i pro něj je tato verze lepší než setrvání. Posléze si taky najde nového a je překvapen, jak je to skvělé. Velice často jsou bývalí partneři z přenošeného vztahu, kteří si už odreagovali všechny ublíženecké emoce, velmi dobrými celoživotními přáteli.

 

 

Milujme se a množme se

Ve skutečnosti je tomu tak, že odchází z přenošeného vztahu náhodný partner. Tedy ten, který jako první ve správnou chvíli a na správném místě potká někoho, kdo v něm milostnou fascinaci vyvolá. A nic si nenamlouvejme. Po dlouhodobém vztahu jsme na novou milostnou fascinaci prostě připraveni všichni.

 

 

Přečtěte si také:

Sex s tebou mě nebaví

Rozešli jsme se, co dál?

Nevěra, žárlivost, kariéra a další ničitelé vztahů

Nevěra a její nejčastější důvody

Když pravda je horší než lež

Pomoc, miluji svého kolegu!

 

ANKETA: Zažili jste přenošený vztah?


Celkem: 344 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

Zdroj: Archív 2009
  • Neregistrovaný 15.10.08, 20:21

    Rozbalit 1. Z vlastní zkušenosti...

  • Neregistrovaný

    Je mi 20 a mám přítele 3 roky.Musím se přiznat,že jsem se v některých částech tohoto článku vyloženě našla..jestli můžu poradit,tu a tam si prostě "zaleťte" na sex někam jinam.Mnohem důležitější je totiž psychická věrnost než fyzická..dneska berou lidi sex moc vážně.Hlavně partnerovi nic neříkejte!Věřte mi,že se pak budete těšit na toho svýho:)

  • Plavovláska 15.10.08, 21:21

    Rozbalit 2. :)

  • Plavovláska

    Ano, to je také jedno z řešení :)

  • Neregistrovaný 16.10.08, 19:09

    Rozbalit 3. Přenosný vztah

  • Neregistrovaný

    Tohle jsem zažila! Měla jsem kamarádku už od základky.....v 8 si začala s klukem z vedlejší třídy! když sme skončily základku šli jsme všichni spolu na střední (ekonomku)....ti dva pak pokračovaly vejškou a když kámoška promovala přišlo mi asi za týden svatební oznámení.....byla jsem ráda že jsou spolu šťastní ale všecko nabralo během 2 týdnů rychlej spád...její skoro manžel se totoiž na diskotéce seznámil s jakousi ájou a pak všem oznámil že si moji kamarádku terku nevezme! pro všecky to byl šok, ale největší šok byl když mi za měsíc přišlo svatební oznámení: stvrzujeme svými podpisy že dne 28.6. navždy skoncujeme se svobodou! Andrea Adlerová a Filip Jánksý.....a v u oznámení byl přiložen vzkaz... prosímtě anetko půjdeš mi za svědka??? v tu chvíli jsem myslela že je oba zastřelim ale nakonec sem tam šla....a svatba to byla opravdu krásná...už jsou spolu 10 let a s ájou jsem nejlepší kamarádky :)

  • Neregistrovaný 16.10.08, 19:21

    Rozbalit 4. přenosný vztah-pokračování

  • Neregistrovaný

    Ale první problém nastal když sem terce řekla že na tu svatbu jdu....řekla že jsem asi zmagořela a že se diví že s tím kreténem ještě dokážu mluvit.....a řekla mi že jestli tam půjdu přestaneme být kamarádky...takže jsem tam šla tajně...jenže tereza se o tom dozvěděla od jejího bonzáckýho bratra filipova kámoše....tkaže jsme se sešly a ona mi řekla že jsem hnusná mrcha a že se mnou skončila a už mě nechce nikdy vidět...byla jsem na dně ale měla jsem skvělé opory filipa a áju :) az všecko jim moc děkuju !!! a ještě něco pro terezku: Mrzí mě že jsi se ke mě taklhle zachovala za to že jsem šla na svatbu mého kámoše...já přece nemůžu za to že si našel lepší než jsi ty! Ale po pravdě mě ani neštve že se nevídáme.....aspoň pořád nemusim poslouchat jakej je filip idiot jen kvůli tomu že se zamiloval fo jiné...PS: myslela jsem si že si super kámoška, ale jak je vidět tak jsem se spletla :(

  • Neregistrovaný 17.10.08, 10:19

    Rozbalit 5. přenošený vztah

  • Neregistrovaný

    Mám kamaráda na Moravě, který se měl ženit a tam je ještě pořád zvykem dělat velkou svatbu. Se slečnou chodil 5 roku, spravovali si dům, no a měli plnej sklep všelijakýho pití - tedy alkoholu a vína (na tu svatbu). Na a pak mi řekl, že se svatby sešlo. Nedávno jsem u něj byla a právě mi ukazoval ty bedny s vodkou a fernetem a já nevím čím vším, co měli nakoupeno na svatbu. Měli se brát v červnu no a slečna už teda vdaná je a někdy v únoru bude mit miminko. Našla si jiného měsíc před svatbou s tím mým kamarádem a s tím jiným hned otěhotněla. Takže místo v červnu se vdávala za jiného v červenci.

  • Neregistrovaný 05.11.08, 00:43

    Rozbalit 6. hej ty dvacítko

  • Neregistrovaný

    To jsem zvědavá co kde chytíš ty co tu píšeš o duševní věrnosti..já bejt tebou tak radši hledám kluka se vším fšudy a ne jen nějaký postelový nahrážky.

  • Ällik 11.02.09, 23:50

    Rozbalit 7. "Duševní věrnost"

  • Ällik

    Nechci zpochybňovat článek, nemám dost zkušeností, abych mohla říct, že to je jinak. Znám ve svém okolí i jeden takový případ, kdy si sestřenka po 14ti letém vztahu během půl roku vzala jiného. Ale reaguju na názor slečny z prvního příspěvku. Je mi 21 a mám přítele 3 roky. Stále je pro mě ten nejdůležitější ze všech, a to, že bych ho podvedla je pro mě nepředstavitelné, ani trochu mě to neláká, a jiní kluci mi prostě ani nepřijdou zajímaví. Neříkám, že to tak zůsane na věky a budem spolu žít šťastně až do smrti, ale nechápu, proč se svým přítelem stále je, poznává li se ve článku a má potřebu mu zahýbat. V tomto věku se nemusí ohlížet na žádné závazky, nemusí mít strach, že nenajde jiného a zůstane sama. Copak si myslí, že se to zlepší? Věří, že s ním chce zůstat nastálo, pokud už teď to neklape? pokud ne, měla by hledat dál.

  • Lolitka 27.02.09, 13:09

    Rozbalit 8. Ahoj

  • Lolitka

    Ahojky,chodím s přítelem skoro 7 let,poznali jsme se už na střední škole.Studovali jsem spolu vysokou, teď spolu začínáme bydlet.Řekla bych, že se zas tak moc nenudíme, sexuální fantazie nám pracuje na plné obrátky.Jen se vytratila taková ta něha,polibky a to že mě miluje jsem neslyšela hodně dlouho.Vždyť to holky znáte,ne?Hledala jsem nevázanou zábavu někde jinde a ...Před pár měsíci jsem potkala přes internet jednoho kluka.Párkrát jsme si psali až do rána a dává mi to co potřebuju. Konečně mi někdo po těch letech říká jak sem krásná a úžásná,oba se neskutečně přitahujeme a možná jsme se do sebe zamilovali.Ale jak už tady někdo napsal,i s tímto člověkem by to bylo po těch letech stejné nebo horší. Svého přítele miluju, nevěrná jsem mu nikdy nebyla i když mi to těď často přichází na mysl.Je to úžasný člověk a věřím, že to nějak spolu vyřešíme.Musíme.Vím, že už by to mezi náma chtělo nějakou změnu,cítím to,ale přítel nechce o svatbě ani slyšet.Pořád se vymlouvá,ale nechápe, že mě to už dlouho takhle bavit nebude.Doufám jen, že mě ta moje druhá míza přejde, i když je to moc krásny pocit.Proto to beru jen takové zpestření před tím než se začne v mém vztahu zase něco dít..

  • ivi@ 22.04.09, 11:36

    Rozbalit 9.

  • ivi@

    žiju v takovém vztahu...nedávno jsme měli 11 výročí vztahu...svoji nejsme, děti nemáme, bydlíme spolu 3 roky....před půl rokem jsem poznala prima kluka který mi zase dává vášeň, touhu, sebevědomí, srandu, zážitky, krásný milování.........a teď nevím co dál...srdce říká nový přítel, hlava nynější přítel...

  • Katka 03.08.09, 11:28

    Rozbalit 10. nevím co si myslet

  • Katka

    To je těžký. Jsem 4,5 roku vdaná, před svatbou jsme spolu chodili necelé 2 roky. Jsme spolu skutečně štastní, i když mi to asi nebudete věřit. Myslím si, že vztah se má plynule vyvíjet a postupovat pomalu dál, neustrnout na místě. Nechci moc chytračit, zase tak moc zkušená nejsem, ale myslím si, že jsme se vzali ve správnou dobu. Možná jsme mohli počkat třeba ješte rok, ale rozhodně ne dýl. Myslím si, že hlavní problém těch co spolu x let jen tak chodí je ten, že se prostě nudí a že se jejich vztah zaseknul a oni se točí na místě, zatímco jiným se daří jít dál. Pořád jen plánují "až jednou", ale skutek utek. Nejsem zastánce brzkých svateb, člověk by měl do manželství dozrát, na druhou stranu, několika letech by mi snad mělo být jasné, jestli je tenhle muž pro mě ten pravý. Jeden psycholog ve své knížce psal, že nejlepší vyhlídky mají ty vztahy, které před uzavřením manželství trvají déle než rok a méně než 5 let. Naprosto s tím souhlasím. Z vlastní zkušenosti i podle toho, co vidím u svých blízkých.

  • dd 07.09.09, 19:30

    Rozbalit 11. asd

  • dd

    http://cz.iq-test.eu/#12536

    Zkuste tento skvělý IQ test, který vám prověří vše co jen budete chtít např. test vrozené inteligence či numerologické inteligence. Po dokončení testu, si můžete svůj výsledek i vytisknout a použivat ho dále jako oficialní certifikat třeba ke svému životopisu. Určitě to stojí za to, tak neváhejte a testujte :)

    http://cz.iq-test.eu/#12536



    Můžete se ale také zaregistrovat jako dealer a vydělávat peníze - napravo vydělej si s iq testem :)

    Něco málo z mých statistik:


    Dnes přístupů 150
    Dnes plateb 28
    Dnes získáno dealerů 33
    Celkem přístupů 7520
    Celkem plateb 320
    Celkem získáno dealerů 601
    Celkem vyplaceno 8320 CZK
    Celková naspořená částka 596.60 CZK

    Tech 8320 CZK mi už přišlo domů :) Takže se nemusíte ničeho bát, opravdu to funguje!!!

  • Pavel 07.09.09, 21:43

    Rozbalit 12. Takhle to opravdu je

  • Pavel

    Přesně takhle jak je zde napsáno,to opravdu funguje. Poznávám se v každé větě a musím uznat,že to "trauma" z toho ,když mě přítelkyně opustila zatím ještě rozdýchávám. Taky je pravda že všechno zlé je k něčemu dobré. Člověk přehodnotí svůj dosavadní život a začne najednou žít úplně jinak. A je pravda že jsme se svojí "bejvalkou" stále dobří kamarádi. Jen to hledání toho druhého protějšku,je jaksi složitější. No nic nějak bylo a nějak bude. :-)

  • pavla 08.09.09, 11:10

    Rozbalit 13. souhlasím s ajou

  • pavla

    taky jsem celkem v šoku z mprvního příspěvku, jsem taky mladá mám 21,s přítelem jsme spolu 3roku z toho 2spolu bydlíme,je to fajn a pokud se začnu poznávat v článku,tak začnu vztah řešit a ne,že budu někoho podvádět,je to nechutné

  • dana 16.05.16, 15:33

    Rozbalit 14. přechozený vztah

  • dana

    No tak to stejné se stalo i mě. Dřív jsem měla takové maximálně půl roční vztahy, nic vážného. Až ve 22 mě seznámila kolegyně s klkem, kterého znala z práce a byla to láska jako trám. Myslela jsem, že to bude ta životní. Začali jsme spolu prakticky hned bydlet, po půl roce si pořídili štěně a po roce vztahu koupili starší domek, který jsme si sami začali spravovat. Přišel i zásnubní prstýnek od rýdla, no romantika :)No po těch pěti letech, kdy jsem se na čas i rozešli jsem cítila, že by se měl vztah posunout někam dál, tak jsem se zeptala přítele, co děti a svatba. na to mi oznámil, že si mě nikdy nevezme a že děti taky nechce, tak byl velice rychlý rozchod. No dostávala jsem se z toho hodně dlouho, přišla mi to jako zrada. Ale tak už je to asi tři roky zpátky, mám skoro dva roky přítele a jsem spokojená a uvidíme, co bude dál.

  • Radka 02.01.22, 23:28

    Rozbalit 15.

  • Radka

    S manželem jsem už 12 let a máme dvě děti. Já bych sex chtěla pořád a pořád. Jen manžela už to nebere. Co pro to mohu udělat?

  • Marcela 05.01.22, 18:37

    Rozbalit 16.

  • Marcela

    Začněte ho svádět. U nás to začalo velmi dobře fungovat, když jsem manžela začala svádět, tak i on měl zase zájem. Doporučuji se podívat i na nějaké odvážnější erotické oblečení nebo hračky a uvidíte, že váš společný sexuální život zase společně probudíte.

  • Radka 07.01.22, 14:09

    Rozbalit 17.

  • Radka

    To jste takhle jen tak vyrazila do obchodu, kde prodávají erotické zboží? Nebo kde jste to nakupovala? Přes internet?

  • Marcela 09.01.22, 23:32

    Rozbalit 18.

  • Marcela

    Jedině přes internet. Nikdy by mne nikdo nedostal do erotického obchodu jako do prodejny. Strašně moc bych se styděla a neměla bych pohodu na to si něco vybrat. Kdyby jste se chtěla podívat, tak ze zkušeností mohu doporučit obchod e-kondomy.cz Mám u nich dobrou zkušenost s kvalitou, cenou i rychlostí doručení.

  • Renata 12.07.22, 20:36

    Rozbalit 19. Partnerství

  • Renata

    My jsme spolu s přítelem (manželem) chodili 4 roky a letos na jaře jsme se vzali. Jsem ve 3. měsíci těhotenství, takže jsme to měli tak akorát :-) . Svatbu jsme si tak spolu krásně užili. Největší radost mi dělal výběr svatebních šatů. Nedaleko od nás je tato půjčovna svatebních šatů www.pujcovna-renata.cz/ , tak jsme do ní s kamarádkou zašli a líbilo se mi tam několik šatů, ale nakonec jsem si vybrala takové dlouhé korzetové :-) .

 
Profil blogu
Profil sekce "Smyslná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:56:37

Přístupů:
1495812

RSS:
Toplist