Existuje opravdu účinná dieta? Najděte ji s námi! (díl 4.)

- Existuje opravdu účinná dieta? Najděte ji s námi! (díl 4.)
Rubrika:  Zdravá

Existuje opravdu účinná dieta? Najděte ji s námi! (díl 4.)

29.06.17, 00:00, autor: Černovláska
V našem seriálu o hubnutí jsme probírali zatím diety, které neměly až tak dobré hodnocení - tedy nebyly moc zdravé. Konečně se dostáváme i k těm, které si zaslouží o pár hvězdiček navíc. Jde o jídelníček bohatý na vlákninu a nízkoenergetické bílkovinné diety, které zaručí rychlé hubnutí.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Sluší se připomenou, že odborníci každý způsob hubnutí hodnotili podle toho, jak škodí či prospívá tělu a duši. Celkové hodnocení se pohybuje na škále od * nejhorší až po ***** nejlepší. V celkovém hodnocením odráží to, jak metody škodí či prospívají tělu i duši a jak rychle se při nich hubne  a následně zase přibírá.

 

 

Diety se zvýšeným obsahem vlákniny

Celkové hodnocení:****



Princip: Žijeme v době instantních jídel a trpíme nedostatkem vlákniny. Doporučená denní dávka vlákniny je 30 g. Toto množství naplníme, pokud konzumujeme hodně zeleniny, ovoce, celozrnných potravin, luštěnin a pod. Protože však se většinou takto nestravujeme, negativní důsledky možného nedostatku vlákniny zmírní vlákninové přípravky.



Pozitiva: Vláknina tlumí pocity hladu, čímž napomáhá konzumaci menšího množství potravy, zabraňuje zácpě, snižuje hladinu cholesterolu.



Negativa:
Vláknina ztrácí příznivé účinky, pokud se nezapije dostatečným množstvím tekutin. Většinou jsou nabízeny cizí, často velmi drahé vlákninové přípravky (ananasové dropsy, Ortislim apod.), kdy stejnou službu vykáží i přípravky české. Nebezpečné je, pokud je vláknina nabízena místo jídla. Některé doplňky obsahují při doporučeném dávkování směšné množství, např. chromaslim s vlákninou, který je charakterizován jako kombinace chromu a vlákniny, což je jistě dobrý reklamní tah, obsahuje pouze půl gramu vlákniny na den (pro srovnání např. 100 g celozrnného chleba obsahuje 8 g vlákniny, 100 g mražené zeleniny 5 g vlákniny, jablko 2g).



Poznámka:
V hodnocení jsem brali v úvahu kvalitní vlákninu o dostatečném množství jako doplněk racionální stravy.

 

 


Nízkoenergetické bílkovinné diety(NBD)

Celkové hodnocení: * až***, dle vhodné indikace



Princip:
Nízkoenergetické bílkovinné diety dokáží při malém energetickém příjmu většinou 2 000 kJ za den dodat tělu všechny důležité látky, což se při normálním příjmu potravy s takto nízkou energetickou hodnotou nepodaří. Jejich základem jsou biologicky vysoce hodnotné bílkoviny, dále vláknina, vitamíny, minerály, eventuálně i stopové prvky.



Pozitiva:
Svým vyváženým složením neškodí tělu. Rychlými váhovými úbytky mohou pozitivně motivovat hubnoucího. Oproti dřívějším koktejlům jsou dnes nabízeny i ve formě polévek, krémů, desertů, tyčinek. Jsou rychlé na přípravu. Ojediněle jsou nabízeny pod odborným vedením (Redita,Cambridgeská dieta).



Negativa:
Obézní se nenaučí aktivně si vytvářet jídelníček v důsledku čehož se po skončení diety vrací k původním návykům a zhubnuté kilogramy většinou nabere zase nazpět. Diety jsou většinou šířeny neodborně laiky a není respektováno, že by tyto diety měli konzumovat pouze lidé s těžkým stupněm obezity.

 

Autorka: PhDr. Iva Málková

 
Zdroj: www.ordinace.cz, Archív 2010
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
1231776

RSS:
Toplist