Zlaté desatero hubnutí

- Zlaté desatero hubnutí
Rubrika:  Zdravá

Zlaté desatero hubnutí

30.01.18, 00:00, autor: Černovláska
Hubnutí je běh na dlouhou trať. Pokud budete držet dietu a poté se vrátíte ke svým původním stravovacím návykům, je celé hubnutí k ničemu. Připomeňme si proto desatero zdravého hubnutí.

Čtenost -   Diskuze: (10
 

Všechny diety jsou časově omezeny. V podstatě tedy jakmile je přestanete držet, přiberete všechno co jste nabrali zpět a zpravidla o 10 % navrch. Tedy po pár letech intenzivního držení diet se můžete dostat na dvojnasobnou váhu než na začátku. Šancí je změnit životní styl a stravovací návyky. Kupodivu těchto 10 bodů, pokud budete neustále dodržovat, tak se o svou štíhlou lnii nemusíte bát nikdy.

 

1. Jíst pravidelně 4 až 5 menších porcí denně, nejlépe v intervalu 2,5 - 3 hodin (nezapomínat na snídani).


2. Dodržovat pitný režim, nejméně 2- 3 litry neslazených tekutin denně.


3. Sestavovat si co nejpestřejší jídelníček, který nás bude uspokojovat.


4. Omezit příjem jednoduchých cukrů (sladkosti apod.), tuků (zejména živočišných) a potravin s vysokým podílem tuku (tučná masa, uzeniny). Při přípravě jídel omezit smažení a fritování.


5. Denně sníst nejméně 400 g zeleniny a ovoce, přičemž čím více zeleniny, tím lépe (vláknina zvyšuje sytost a pomáhá pročištění organismu).


6. Omezit konzumaci uzenin a tučných mléčných výrobků. Vhodné jsou sýry do 30 % tuku v sušině a jogurty do 2 % tuku a ostatní mléčné výrobky se sníženým obsahem tuku.


7. Stanovit si reálný a dosažitelný cíl, hubnout pozvolna; optimální úbytek hmotnosti je 0,5 až 1 kg týdně.


8. Snižování hmotnosti provázat se zvýšením pohybové aktivity (chceme odbourávat nadbytečný tuk ne svalovou hmotu).


9. Naučit se řešit stresové situace jinak než jídlem.



10. Udržet si získanou váhu dlouhodobě lze pouze trvalou změnou životního stylu. V opačném případě hrozí jo-jo efekt.

 



Vše záleží jen a jen na vás. Je to vaše tělo a vaše rozhodnutí. A pokud pro začátek cítíte, že potřebujete pomoc či podporu, nestyďte se o ni požádat odborníka či lékaře.

 
Zdroj: Archív 2008
  • Terriskkek 03.02.09, 15:41

    Rozbalit 1. Boooomba

  • Terriskkek

    tento navrh na dietu je skveli jelikoz se mi zda velice pusobivi a clovek se poradne naji toho co ma rad ale musi davat pozor na tuky.cukry,kalorie

  • iriss 29.05.15, 20:29

    Rozbalit 2.

  • iriss

    s těma zásadama naprosto souhlasím.. nejdůležitější je srovnat si to sám v sobě.. :-) Ale co mi hodně pomohlo i jako by k vnitřímu klidu, k tomu mít víc energie, nebojovat s chutěma atd.. bylo najet na pití štáv.. 2x denně si dělám zeleninové a ovocné šťávy a mám klid.. nejsem ve stresu, mám energii, nejsem tak nemocná, nemám chutě na sladké.. a začala jsem hubnout..a to hlavně díky te energii.. fakt k hubnutí můžu jenom doporučit.. není to hubnoucí prostředek ale fakt to tělu pomůže se nastartovat.. pro inspiraci http://www.eujuicers.cz/cs tak jsem se o tom dočetla dost

  • KamSsa1 . 15.08.18, 00:49

    Rozbalit 3. hubnutí

  • KamSsa1 .

    Opravdu nejdůležitejší věcí při hubnutí je kvalitní vyvážený jídelníček v kombinaci s každodenním sportováním. Mě osobně se vyplatil intervalový trénink o kterém jsem se dozvěděl na https://medicore.cz/intervalovy-trenink/ Ten je časově nenáročný a efektivní, tudíž jej zvládne vykonávat i časově vytížený člověk.

  • Klára 30.07.21, 10:25

    Rozbalit 4.

  • Klára

    Pokud chcete hubnout opravdu dobře a nemít kila během půl roku zpátky, tak je nejlepší opravdu cvičení. Člověk se potom ani tolik nemusí omezovat na jídle. Já pravidelně chodím na kruhové tréninky do fitcentra v Kladně fitkokladno.cz Díky tomu se mi podařilo zredukovat už několik kg a hlavně mě to baví, jsou tam fajn lidi

  • Adriana 05.11.21, 23:12

    Rozbalit 5.

  • Adriana

    Jak doma cvičit co nejúčinněji, aby mi potom hubnutí šlo opravdu dobře?

  • Petra 08.11.21, 19:58

    Rozbalit 6.

  • Petra

    Dlouhou dobu jsem se snažila cvičit jen s vlastní váhou těla. Když mi hubnutí nešlo, tak jsem si koupila domů běhací pás, na kterém si dávám denně opravdu hodně zabrat. Díky tomu mi jde hubnutí opravdu dobře.

  • Adriana 09.11.21, 23:18

    Rozbalit 7.

  • Adriana

    Kolik jste za něj dala? Abych měla představu, kolik tak může stát kvalitní běhací pás?

  • Petra 11.11.21, 13:39

    Rozbalit 8.

  • Petra

    Koupila jsem běhací pás od https://www.fitham.cz/flow-fitness-dtm2000i za který jsem dala 37 tisíc. Jsem s ním opravdu velmi spokojená.

  • Eliška 19.12.21, 02:45

    Rozbalit 9.

  • Eliška

    Za mě je naprostý základ upravit si jídelníček a občas si zacvičit. Takto jsem to udělala já a kila šla rázem dolů. I postava se mi zlepšila. Myslím si, že za to může hlavně to, že jsem do svého jídelníčku zařadila tzv. noční protein, viz https://zivotavyziva.cz/kasein-nocni-protein/ Můžu jedině doporučit. :)

  • Pavlína 28.03.22, 23:01

    Rozbalit 10.

  • Pavlína

    Já mám při hubnutí problém hlavně s výdrží a motivací. Koupila jsem si proto chytré hodinky, https://www.smartomat.cz/armodd-candywatch-crystal-2-zlata-s-cernym-kozenym-reminkem/ , které mají i spoustu sportovních režimů, které mi zaznamenávají denní aktivitu a motivuje mě to k lepším výkonům.

 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
1438832

RSS:
Toplist