

Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové, žel však tříválcové benzinové motory. Oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k a nárokují si dle oficiální metodiky měření pod 5 litrů na 100 km.
Designerům se podařilo vtisknout vozu výrazný vzhled. Lamelová maska chladiče lemovaná chromovaným rámečkem je evidentně tvarově spřízněna s koncepčním prototypem Mission L. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.
Citigo klade velký důraz na bezpečnost. Poprvé je ve voze značky ŠKODA použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění. Bylo by ovšem naivní domnívat se, že tyto systémy budou součástí základní výbavy, která bude k mání za oficiálně nezmíněných, leč oprávněně očekávaných 179 900 Kč.
Modelem Citigo chce ŠKODA pro svou značku získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a tzv. „best agers“. Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design
a bezpečnost. Evidentní je také zaměření na ženy, stejně jako u přímých konkurentů – kolínských trojčat, Chevroletu Spark…
Na různých místech se zdůrazňuje, že tento model bude první škodovkou, která se do ČR bude dovážet. Nicméně – není to tak. Vynecháme „dvanáctsettrojku“ z Trnavy, ta by nebyla dobrým příkladem. Ovšem např. Škoda Garde nebo Rapid, o kterých byli majitelé přesvědčeni, že přijíždí z Kvasin, většinou putovala právě z bratislavské Petržalky. Tedy nic nového pod sluncem.
Na jakékoli hodnocení je brzy, lze pouze konstatovat, že design se docela vydařil. Lze oprávněně předpokládat, že kvalita dílenského zpracování a materiálů bude prvotřídní. Současně lze i doufat, že nové tříválcové motory budou lepší, než jsou stávající 1,2 HTP. Veškeré informace přineseme v řádu dnů, do konce roku bychom vám rádi představili škodovačku v redakčním testu.
Fotografie zvětšíte a do fotogalerie vstoupíte poklepáním na libovolný náhled