Peugeot 308 SW 1,6 HDi 110 Sportium – Transformer Camionette

- Peugeot 308 SW 1,6 HDi 110 Sportium – Transformer Camionette
Rubrika:  Úspěšná

Peugeot 308 SW 1,6 HDi 110 Sportium – Transformer Camionette

07.02.11, 08:48, autor: Pupowski
Před nedávnem jsme vám představili „brášku“ dnes testovaného Peugeotu 308. Nejblíže měl k transformerům. Zní to poněkud neuvěřitelně, ale i třistaosmička kombík je transformer.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Na první pohled Peugeot 308 SW poněkud klame tělem. Má pěkný předek s formulovým nosem, pod kterým se od ucha k uchu (tedy od blatníku k blatníku) zubí, kření a chechtá široký úsměv. Od B sloupků však pokračuje kombi věrné spíše tradicím „tak trochu jiným“ kombíkům od Citroënu. A retro – stylu. Sklo pátých dveří zasahuje hluboko do boků karoserie a v některých provedeních je samostatně otvíratelné. Masivní lišta s označením výrobce jako by z oka vypadla madlu kulaté chladničky z 50. let… Celý zadek jakoby vyrostl v malé garáži, kde neměl dost místa vytáhnout se do délky, tak to vzal nahoru a vyplnil každý kout. Jako celek není 308 SW ošklivá, ale rozhodně je na místě adjektivum zvláštní.

 

 

Fotografie zvětšíte a do galerie vstoupíte poklepáním na libovolný náhled

 

Neortodoxní karoserie plní stejnou funkci jako mlha před rybníčkem Rákosníčka. Pečlivě ukrývá skutečnost, že zatímco cécéčka jsou transformery navenek, eswéčka jsou transformery uvnitř. Tolik možností vnitřní konfigurace neumožňuje žádný jiný evropský zástupce „Golf – klasse“. Je částečný (a rozhodně neúplný) výčet: Vpředu jsou dvě sedadla, uprostřed tři a vzadu dvě, tedy posezení pro 7 lidí. Ovšem důmyslným sklápěním, posunováním či vyjímáním sedaček lze docílit třeba pohodlného převozu 4 osob a ukrutně dlouhých prken, 5 osob a menší skříně, 2 osob a babiččiny kredence… Všechna sedadla ve druhé a třetí řadě lze vyjmout nebo sklopit. Pokud volíme variantu sklopit, jsou pro ně určena taková místa, aby nepřekážela. Sklopné vpřed je dokonce i opěradlo sedadla spolujezdce. Z praktických důvodů považujeme za přínosné, že řidičovo opěradlo sklopit zcela vpřed nelze. Eliminují se tím například pokusy řídit z kufru pomocí lana a koštěte, které by s sebou tato možnost jistě nesla. Neúplný, ale pro představu dostatečný výčet variant vnitřního uspořádání najdete ve fotogalerii.

 

 

Fotografie zvětšíte a do galerie vstoupíte poklepáním na libovolný náhled



Dobrá, říkáte si možná, v obýváku jdou také přestavět židle, ale transformer to není. Nuže – zkuste ve svém obývacím pokoji odhrnout strop tak, abyste viděli přímo na nebe… Bydlíte-li na hvězdárně nebo ve skleníku, tak snad, ale odveze Vás hvězdárna na chatu?

 



A jsme u dalšího podstatného atributu nenápadného autobota. Je jím motor. Už několikrát jsme chválili motory 1,6 HDi v různých výkonových variantách. Po právu si absolutní hodnocení zaslouží i testovaná stodesetikoňová varianta. Kloubí v sobě přesvědčivou razanci s kultivovaností a výkon s nenáročností na přísun paliva. Snad až s nechutenstvím. Být člověkem, byla by jedna-šestka hádéíčko Twiggy, ovšem podávala by výkony Heleny Fibingerové. Fyzické výkony, aby bylo jasno.

 



Pokud pomineme mimořádné vlastnosti a budeme na Peugeot 308 SW nahlížet jako na obyčejné auto, pak musíme zmínit tradičně francouzsky šarmantní interiér, jemuž vévodí tři výdechy ventilace uprostřed palubní desky. Ta sama je vyrobená z příjemného měkčeného plastu a až nefrancouzsky precizně zpracována. Sedadla jsou pohodlná, přední dokonce se slušným bočním vedením.

 



Testovaný vůz se pyšnil výbavovým stupněm Sportium. Vedle dalšího je jeho standardem již zmiňované skleněné střešní megaokno, litá kola, hlavice řadicí páky z hliníku, sportovní pedály a hliníková ozdoba volantu.

 

 

Hliníková hlavice je velmi efektní, ovšem v mrazech zahřeje pouze u srdce, v dlani ani náhodou. Sportovní volant by i s hliníkovou ozdobou s úspěchem zastoupil kormidlo zaoceánského parníku, špatný však není. Drží se příjemně, jen je… velký.

 



Suma sumárum je Peugeot 308 SW 1,6 HDi 110 velmi příjemné rodinné vozidlo, ve své třídě (ne, Drákulův dostavník skutečně do této třídy nepatří)unikátní možností sedmisedadlové konfigurace, jakož i uspořádání umožňující převoz velmi objemných předmětů. Motor, jehož varianty se objevují nejen v Peugeotech a Citroënech, ale najdeme je třeba i ve Fordu, zasluhuje obdiv a úctu. Podvozek je naladěn s preferencí pohodlí, ale nemá ani náznak rozbředlosti francouzských vozů; svižnou jízdu vlásenkami zvládá bezpečně a s přehledem.

 



Jinými slovy: chcete-li vozit sedmičlennou posádku v kvalitně zpracovaném pohodlném voze a nejste ochotni za toto svezení platit víc než něco mezi reálnými 4 až 6 litry nafty, pak je třistaosmička Váš ideál.

 

 
Zdroj: FOTO: Automobiles Peugeot
 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
918214

RSS:
Toplist