Peugeot 207 CC 1,6 THP Sport Pack - Transformer

- Peugeot 207 CC 1,6 THP Sport Pack - Transformer
Rubrika:  Úspěšná

Peugeot 207 CC 1,6 THP Sport Pack - Transformer

11.01.11, 11:41, autor: Pupowski
Obliba vozů se skládací pevnou střechou v posledních letech stále roste. Jak by ne, spojují atraktivitu kabrioletu s praktičností kupé. V následujícím testu představíme nejmenší kupé - kabriolet značky, která tento systém před téměř osmdesáti lety vytvořila.

Čtenost -   Diskuze: (3
 
 

Údajně anglické rčení praví, že pokud by slunce svítilo jediný den, stojí za to, mít kabriolet. Rozhodně s ním souhlasíme, nejméně v tom, že jízda ve voze s otevřeným nebem nad hlavou je zážitek z jiné kategorie než přesun v běžném autě. Počasí nás pak přesvědčilo, že právě koncepce CC je pro kabriolety to pravé ořechové.

 

 

 

Do fotogalerie vstoupíte poklepáním na libovolný náhled

 



Z filmu víme, že jsou hodní a zlí autoboti - transformeři, z reklamy pak, že originální Transformers jsou jedině od Matella. Není to tak docela pravda, protože Peugeot 207 CC zaujme na první pohled roztomile agresivním designem, který ho mezi ostatními autoboty řadí do kategorie hodný drsňák a originál auta s pevnou skládací střechou vyrobil Peugeot v roce 1935. Slogan by tedy měl znít originál - jedině od Peugeotu.

 

 

 

 

Dvěstěsedmičce CC darovala techniku sestra 207 hatchback. Cécéčko si zachovalo stejnou přední část (nebo, chcete-li, čumáček) s velkou "tlamou", která však necení vztekle zuby, spíše se od srdce směje. Od konce kapoty s náznakem nosu á la formule 1 je však všechno jinak. Střecha a C sloupky tvoří jakousi bublinu, která pokračuje standardním dlouhým sedanovským kufrem. Optické těžiště je posunuto značně vpřed v duchu designu cab - forward. Výsledek působí nenásilně a ladně, i když musíme přiznat, že stylisticky ne tak čistě, jako výchozí hatchback.

 

 



Stylistickou čistotu získává cécéčko kupé v okamžiku mutace v kabriolet. Po stisknutí tlačítka nastává podívané, která se neokouká. Nejprve se stáhnou okna, pak se odklopí víko kufru, ale opačným směrem, než by přihlížející čekal. Střecha a zadní sklo se postaví do bojového postoje kobry, kterou nutí k tanci odvážný Ind s píšťalkou. Vzápětí je kobra uspána, padá vzad do horní části zavazadelníku, který se za ní, stejně jako proutěné víko košíku, zavírá. Celý proces, po jehož ukončení se z kupátka vyloupne krásný kabriolet, je velmi rychlý. Tedy ne tak rychlý, jako kdyby střechu a kapotu utrhla vichřice, ale dost na to, aby se případní přihlížející chtěli podívat znovu. Taky dost na to, aby posádka nezmokla.

 

 

Když už je řeč o posádce... Ta se bude cítit jako v bavlnce. Přední sedadla jsou v testovaném provedení Sport Pack čalouněna kůží a tvarována sportovně, ale flexibilně, takže žádné pozadí, které pojmou, nebude protestovat. Palubní deska je shodná s ostatními provedeními Peugeotu 207. Je vyrobená převážně z měkčených plastů a nechybí ji francouzský šarm, třeba ve formě bílých budíků s chromovými rámečky. Na opačném konci kokpitu, tedy na zadních sedadlech, je podle spousty kolegů umístěn velký otazník a věty o jejich smyslu. Ano, 207 CC je čtyřmístný, ale podle klíče 2 + 2. Zadní sedadla jsou velká tak, že poskytnou pohodlné cestování dospělému člověku, ale nesmí být vyšší jednoho metru. Pokud však kolegové tvrdí, že by bylo je lepší, aby zadní sedadla v tomto voze nebyla, pak jim jejich tvrzení vyvrátím popisem hned dvou situací. Dvěstěsedmička cécéčko je ideálním dárkem pro dceru k 18. narozeninám. Jak by si ta poradila, kdyby se rozhodla jet na kávu spolu se třemi spolužačkami? Nebo, a to je příklad z reálného života, kam by se bez zadních sedadel posadila tchýně spěchající domů od vnoučat? Tedy... v reálném životě na sedadlo spolujezdce, pochopitelně. Na nouzové sedadlo byl v reálném životě usazen autor tohoto článku, na první pohled mírně objemnější, než celé to auto. Tedy, páni kolegové, zadní sedadlo, byť nouzové, je velmi dobře vymyšlená věc!

 



Už jsme seděli vpředu i vzadu, zkusíme i jízdu. Testované provedení pohání jednostopadesátikoňová benzínová jedna - šestka, mírně dopovaná turbem. Tenhle motor vznik ve spolupráci s BMW a opravdu se povedl. Umožňuje jak plynulou ekonomickou jízdu ve stylu economy run, tak sportovní vytřásání duše spolujezdce (-ů), přičemž si za své skvělé výkony nenárokuje nijak velkou porci benzínu. Běžná dynamická jízda bez jakékoli snahy o šetření odsaje z nádrže kolem osmi litrů na 100 kilometrů, šetřílkovská do šesti a neurvale sportovní pak lehce přes deset.

 



Motoru zdatně sekunduje spíše sportovně naladěný podvozek. Peugeot 207 CC netrpí nectností kabrioletů, v zatáčkách se nekroutí. Pokud by nebyla poháněna přední, ale naopak zadní kola, nebylo by nemístné srovnání s motokárou. Jen pro naše silnice (a v tomto období to platí čím dál víc), bychom kola obuli do pneumatik s vyšším profilovým číslem.

 



Zatím samé klady... Ano, Peugeot 207 CC je velmi povedená hračka, navíc relativně dostupná. Výtku zaslouží jen řazení, které je sice přesné, ale řadicí páka se pohybuje po poměrně dlouhých drahách. Francouzský výrobce sice nepoužil pro spojení řadicí páky a převodovky svoji oblíbenou gumu ze zavařovačky, ale současně na to zapomněl a kulisu řazení ponechal, řekněme... rozmáchlou.

 



Peugeot 207 CC je pořizovacími náklady nenáročný relativně, provozními pak absolutně. Sečteno a podtrženo - cécéčko je skvělým autem pro radost, které lze každodenně používat po celý rok.

 
Zdroj: FOTO: Pupowski
  • Witch 11.01.11, 13:29

    Rozbalit 1.

  • Witch

    už chci sluníčko a tohle autíčko k tomu :-)

  • Juppee 12.01.11, 15:05

    Rozbalit 2.

  • Juppee

    pěkně napsanej článek, hezký fotky, skoro mě to přesvědčilo ke koupi :-)

  • 12.01.11, 18:21

    Rozbalit 3.

  • já

    auto se mi líbí a ten článek - no člověk má chuť vyzkoušet, jestli autor nepřehání

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
942822

RSS:
Toplist