- Metal Gear Solid 1.
Vyšlo v blogu:  Park recenzíí.

Metal Gear Solid 1.

14.11.08, 21:26, autor: `Dizzy^ , Hodnocení: 50% (2 hlasy)
Moja vlastná recenzia na hru, z čias Playstationu.

Čtenost -   Diskuze: (2

Každý kto mal alebo má starú hernú konzolu zapojovaťeľnú do televízora - Playstation - , musí uznať, že hry na nej sú graficky oproti dnešnej dobe veľmi úbohé. Ale Hideimu Kojimu zo spoločnosti Konami v Japonsku, sa podarilo vytvoriť  hru, ktorá  bola na špičke vtedajšej doby, veď aj grafika bola oproti ostatným hrám skvelá. Trailer na hru, vtedy dostupný na cédečkách s demami , ktoré boli prílohou k časopisom o Playstatione, vyvolali senzáciu. Hra bola medzi hráčmi Playstationu naozaj dlho očakávaná. Patril som medzi nich aj ja sám. Niet divu, že hra z pultov obchodov zmizla rýchlejšie než rohlíky po zlacnení.

Hra dostala názov Metal Gear Solid (ďalej len MGS). Stal sa z nej  trhák, nielen v rodnom Japonsku, ale aj na celom svete. MGS nebola vytvorená pre vášnivých hráčov hier na štýl Ramba ako si mnohí túto hru presdstavovali. Tak ako je napísané v názve hry, jedná sa o štýl "taktika - špionážna misia". Neviem, kam to zaradiť presnejšie, ale akčné to nemusí byť . Ako vám samozrejme došlo, budeme vystupovať za špióna. Nášho volajú "Solídny had" (Solid Snake) kôli tomu, ako vie každú úlohu splniť v tichosti a bez rozruchu. Tentoraz ho využijú v základni nachádzajúcej sa v Aljaške obsadenej teroristami zahalených v bielych kuklách.

Celá základňa bola vytvorená tak, aby sme moli dodržiavať taktiku špionáže, čo znamená skrývať sa, aby nás žiadny terorista nevidel. Ak sa však stane, že nás uvidia, spustia poplach a my sa musíme dobre skryť, ak si chceme zachrániť kožu alebo ho zabiť skôr, než všetko vykecá do vysielačky. Stačí ho  chytiť škrtidlom, čo spôsobí krásne, rýchle a hlavne tiché uškrtenie. Ak by sme ho zabili neopatrne, nahlas, najbližsí terorista by to mohol počuť a tiež by spustil poplach. Taktiež sa môžeme dostať pod výhlaď kamery čo by nebolo dobré. Všetci teroristi sa rozbehnú na miesto, kde je nainštalovaná  a strieľajú do všetkého živého čo majú vo svojom krátkom zornom poli.

Na odhalenie našich všadeprítomných nepriaťeľov nám pomôže radar, ktorý sa zobrazuje v pravom hornom rohu. Na ňom vidíme každého nepriateľa v okolí a jeho zorné pole pokadiaľ dovidí on alebo kamera. Tak ako aj v iných hrách majú nepriatelia jednu trasu, po ktorej stále chodia a dúfajú, že vás uvidia. Ak čo len nájdu stopy v snehu alebo počujú čvachot mláky do ktorej neopatrnosťou stúpime, ihneď sa tam idú pozrieť. Niekedy sa však zíde odlákanie nepriateľa, ktorý stojí v tesnej uličke a nedá sa okolo neho prejsť bez poplachu. Umožní nám v tom obyčajné klopkanie.

Trailer Metal Gear Solid 1. - zvučka

To, čo som doteraz vytrvalo vravel, neznamená, že výrobcu akcie zbrane vôbec nezaujímajú. Nie je to tak. V hre si užijeme mnoho krásnych chvíľ, kde sa musíme prestrieľať nepriateľmi, ktorých je omnoho viac, pričom nám pomáha iba náš verný, rozsiahly, mocný arzenálik, ktorý nás prevedie od obyčajnej pištole cez C4 až po ručne navádzaný raketomet. Taktiež nám pomáhajú nájdené drobnosti ako sú cigarety, karty na otváranie dverí, nightvison, lékarničky a iné somariny.

Pre tých, ktorý nemajú odvahu alebo skúsenosti isť hrať kampaň, boli vytvorené výcvikove misie, v ktorých sa naučíme všetky Snakove chmaty. Ocitneme sa v simulátori, v ktorom prostredie okolo nás nám výrazne pripomína scény z filmu Matrix. Tu sa naučíme pracovať so všetkými zbraňami, s ktorými sa stretneme v kampani, ale aj sa naučíme používať Snakove ruky. Tiež nám ukážu fígle ako prechádzať cez lasery, okolo kamier, okolo vojakov, aťd. pričom budeme musieť používať aj mozog, nielen Snakove svaly.

Na začiatku boli vydávané len demá s kratulinkou časťou hry. Bol to krásny trik - ľudia sa dozvedia, aké taktiky používa Snake, ale nedozvedia sa, aký je dej. Všetky ukážky boli proste z dema zmazané, len  tie ktoré nas najviac dostali do varu nechali tam, ale aj tak nám nevysvetlili dej. Po kúpení plnej verzie sme si konečne dej pospájali a konečne sme videli každú úkážku a počuli každý rozhovor, aj keď v nej hovorili po anglicky. Stačil jeden vynechaný rozhovor a stratili sme niť deja a už to bolo oničom, preto si tieto dlhé, "niekedy" zbytočné rozhovory vypočujeme bez toho, aby nás to prestalo baviť. Dej je naozaj úžasný.

Byl jsi blázen, když jsi se vracel,               Musis delat rychla rozhodnuti.

hlupáku!!                                               Ve valce se pocita rozdil medzi zivotem a

smrti v milisekundach.

Teroristi obsadia americkú (no jasné Amíci) základňu pre vývoj a skúšanie nukleálnych zbraní. Niekoľko takýchto rakiet tam bolo práve vytvorených, a pretože teroristi sa môžu dozvedieť kód na odpálenie, požadujú 10 biliónov dolárov a telo ich mŕtveho šéfa "Big bossa", ináč pošlú rakety na Biely dom. A samozrejme, že  Američania nezaplatia a pošlú tam člena špeciálnej jednotky Snaka aby zachránil všetkých členov tímu, ktorí poznajú kód. Na prvý pohľad to znie obyčajne a dokonca až trápne.

Nie je to však tak. Existovala ešte jedna možnosť, ktorú im dali teroristi, a tá znela: "Dajte nám Snaka a my neodpálime rakety a peniaze si môžte nechať". Chcú ho preto, lebo to práve on zabil ich "Big Bossa", ale ani on sám nevie, že Liquid Snake, muž ktorý to všetko naplánoval, je jeho brat a chce sa pomstiť jemu aj celej Amerike, pretože "Big Boss" bol jeho otec. A to nielen obyčajnými nukleárnymi zbraňami. Viac už radšej nepoviem, aby som vám to celé nepokazil, ale pred Snakom sa objavuje oveľa väčšie spiknutie, než som povedal. To, čo som povedal, nebola ani len časť. Len my môžeme tento pevne uviazaný uzol problémov rozuzliť. Je to len na nás, či sa budeme trápiť taktikou špionážnej misie, aby sme uzol pekne slušne rozuzlili. Alebo môžeme jednoducho uzol rozseknúť a vrhnúť sa na teroristov raketometmi.

Gameplay Metal Gear Solid - I. Kapitola