Do povědomí národa Českého vtrhla Honda Civic poprvé v roce 1977, když ji mechanik Čepelák obstaral okouzlenému MUDr. Blažejovi. Vzpomínáte? Krásné autíčko ve stříbrné metalíze, o kterém aktéři říkali, že jezdí samo…
Na fotografiích jistě poznáte přímo kousek, který sedlal slavný televizní ortoped. Je stále v relativně dobré kondici, rozhodně plně pojízdné. Po 34 letech od natáčení tak kvalitou prokazuje oprávněnost nadšení seriálových postav.
Do galerie vstoupíte a obrázky zvětšíte poklepáním na libovolný náhled
Z předchozího je zřejmé, že prvního civica nám přinesl Čepelák. Kdo se však zasloužil o aktuální generaci? Nejen podle našeho názoru to nemohl být nikdo jiný, než pan Spock, první důstojník vesmírné lodi Enterprise. Vulkánec ze Star Treku.
Zatímco generace mezi „Blažejovkou“ a současností byly sice líbivé a kvalitní, nicméně mainstreamové vozy, aktuální Civic působil při svém představení jako zjevení. A příliš se toho nezměnilo, přestože od té doby uplynulo už 5 let.
U japonské a korejské produkce nevídaný jev, facelift se omezil pouze na nalakování plastových částí blatníků a změnu masky z prosklené na obvyklejší mřížku. Puntičkáři by našli i změnu v materiálu, který je použit na kliky předních dveří a víčko nádrže, z matného je lesklý, ale to je vše. O dalším faceliftu nebo dokonce nové generaci, se zatím nedá ani uvažovat. Jednoznačně z toho plyne, že Honda se tímto modelem trefila do vkusu zákazníka z Evropy.
Není se co divit. Svalnatě působící karoserie sice jako by přišla z jiného světa, ale od počátku byla určená pro svět náš. Letmý boční pohled (díky ukrytým klikám zadních dveří) evokuje kupé, pohled zezadu sportovní kombi. A zepředu?
No, dnes už nikdo není na pochybách, zda vidí kosmickou loď nebo auto.
Celý vůz je plný avantgardních řešení. Pro českého stěhovavého uživatele bude jedním z nejdůležitějších přesunutí palivové nádrže pod přední sedadla. Tímto se uvolnil velký prostor pod zadními sedadly a kufrem, který skladností a hloubkou těžko ve své kategorii hledá konkurenci. Pro převážení předmětů lze vzadu důmyslně nejen sklopit opěradla, ale i zvednout sedáky. Velmi efektně i efektivně tak lze naložit a odvézt například mlékařskou bandasku plnou zabíjačkové polévky…
Provedení interiéru plně koresponduje s exteriérem. Palubní deska je před řidičem rozdělena do jakýchsi dvou podlaží. Ve vyšším, které je trvale v zorném poli řidiče, se zobrazuje digitálními čísly rychlost. Diodová blikátka a šipky zase sdělí, zda je jízda ekonomická či zda není právě teď ta nejvhodnější chvíle
na přeřazení (mimochodem – o řazení ještě bude řeč). O patro níž je pak otáčkoměr, palivoměr a další nezbytnosti, které však trvalou pozornost nevyžadují. Na toto uspořádání přístrojové desky si řidič zvykne okamžitě, ihned ví, co mu vůz říká. Srovnání s jiným avantgardním řešením od Citroënu (u nás známé spíše z Oltcitů) tak v tomto případě není na místě – tato palubní deska je opravdu funkční. Výtku směřujeme na grafické řešení, které používá přechod modré barvy a může se jevit poněkud pouťově.
Pro neznalé bude překvapením startovací tlačítko. Spíše bychom měli napsat tlačítko startéru, protože k zapnutí i vypnutí zapalování slouží klasický klíč v klasické spínací skříňce.
V interiéru je hojně použito stříbrné barvy, ovšem na hony vzdálené stříbřenkovému luxusu komínové roury. Tahle aplikace skutečně vypadá jako broušený kov a její zpracování je prvotřídní.
Slíbili jsme zmínku o řazení. Že bude přesné a na krátkých drahách, to od Hondy očekáváme a očekávání nám Honda plní. Ale to designové řešení… podle našeho názoru je řadicí páka v Hondě Civic nejhezčí řadicí pákou všech dob. Je velká škoda, že se nehlasuje o titul Šaltpáka roku, Honda by vyhrála letos už po páté.
V interiéru stojí za zmínku ještě pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením. Toho je konečně třeba, protože motor i-VTEC (pro Čechy to zní až familiérně, viďte – vítek…) je ukázkou točivosti šestnáctiventilu. 140 koní z osmnáctistovky dnes již neohromí, požitek však poskytne. Přibližně do tří tisíc otáček je motor ekonomicky letargický, přehoupne-li se ručka otáčkoměru přes 4, je jeho zátah slušný i pro sportovní svezení. Za odvedené služby se motor nenechá nijak překrmovat. Klidná jízda po okresce stlačí průměrnou spotřebu i k pěti litrům, za sportovní jízdu si motor nebude nárokovat o moc víc, než 10. Reálný průměr bez akcentu na ekonomickou jízdu se pohybuje mezi slušnými 7 a 8.
Neobvyklý design Hondy Civic se za 5 let na trhu neokoukal, lze ho tedy směle označit za nadčasový. Civic je nejen zvláštní, ale i hezký. Současně umí být i velmi praktický, přičemž se nevzdává rozumných sportovních ambicí.
Zuřící cenové válce se nemohl vyhnout ani importér Hondy. I když nejde vyloženě o lidovku, lze cenu za Civic považovat za naprosto přiměřenou.
A započteme-li vyhlášenou spolehlivost a technickou pokrokovost, která je navíc násobena špičkovým provedením, pak se na naší pomyslné listině kandidátů na rodinný vůz umisťuje velmi velmi vysoko.
witch 11.01.11, 11:42
1.
trošku UFO - ale krásný
hgMrupxGCyBPt 24.09.11, 00:49
2. sVBxJPoG
Thanks for shainrg. What a pleasure to read!
lejCsXJMwqumzRDV 25.09.11, 17:35
3. PGwGifUVslCNRmtf
oATAQE <a href="http://ehtobcrrhvrd.com/">ehtobcrrhvrd</a>
BEFZWgmCvMpPksLEWj 26.09.11, 17:48
4. tsXEuXhQvAV
yqnaFi , [url=http://kcewbtfwcwrb.com/]kcewbtfwcwrb[/url], [link=http://fweycinrozgn.com/]fweycinrozgn[/link], http://ohserdijzuvd.com/
Jana 28.08.23, 21:44
5.
Tohle auto bylo můj sen už od 18 let. Teď jsem ho našla v bazaru pro mě za přijatelnou cenu. Chci se zeptat ještě. Kde na auto uzavřít nějak výhodně pojištění? Dokážete mi s tím poradit prosím?
Tereza 29.08.23, 20:23
6.
Když jsem si koupila auto, tak jsem chtěla mimo povinné pojištění mít vyřízené i havarijní pojištění. Zjistila jsem ale, že to opravdu něco stojí, že je o dost dražší než to povinné. No nakonec se mi ale podařilo oboje sehnat dobře. Sehnala jsem ho výhodně na online porovnávači pojištění. Dá se na tom takhle dost ušetřit a navíc to zvládnete celé z domu.
Jana 30.08.23, 02:43
7.
Tak za podívání se na to bych asi nic nedala ne? Kde jste pojištění výhodně sehnala?
Tereza 30.08.23, 23:01
8.
Pojištění jsem sjednala výhodně online, a to díky online porovnávači pojištění Klik.cz, tam jsem si na začátku vybrala pojištění, které jsem chtěla srovnat a vyplnila jsem pár údajů co bylo potřeba. Hned jsem pak viděla nabídky pojištění a jednu z nich jsem si vybrala. Vyřídit pojištění online potom už byla hračka.