Honda Civic 1,8 i-VTEC GT – Dar přítele Čepeláka a Mr. Spocka

- Honda Civic 1,8 i-VTEC GT – Dar přítele Čepeláka a Mr. Spocka
Rubrika:  Úspěšná

Honda Civic 1,8 i-VTEC GT – Dar přítele Čepeláka a Mr. Spocka

20.12.10, 13:00, autor: Pupowski
Po krátké době se opět budeme věnovat Hondě Civic. Důvodem je výročí. Ne Hondy, ne Civicu. Dokonce ani ne výročí automobilové. Před 41 lety ukončila vláda USA oficiální pátrání po objektech UFO. A, podle našeho názoru, je Civíc důkazem, že poněkud předčasně.

Čtenost -   Diskuze: (4
 
 

Do povědomí  národa Českého vtrhla Honda Civic poprvé v roce 1977, když ji mechanik Čepelák obstaral okouzlenému MUDr. Blažejovi. Vzpomínáte? Krásné autíčko ve stříbrné metalíze, o kterém  aktéři říkali, že jezdí samo…


Na fotografiích jistě poznáte přímo kousek, který sedlal slavný televizní ortoped. Je stále v relativně dobré kondici, rozhodně plně pojízdné. Po 34 letech od natáčení tak kvalitou prokazuje oprávněnost nadšení seriálových postav.

 

 

Do galerie vstoupíte a obrázky zvětšíte poklepáním na libovolný náhled



Z předchozího je zřejmé, že prvního civica nám přinesl Čepelák. Kdo se však zasloužil o aktuální generaci? Nejen podle našeho názoru to nemohl být nikdo jiný, než pan Spock, první důstojník vesmírné lodi Enterprise. Vulkánec ze Star Treku.

 

Zatímco generace mezi „Blažejovkou“ a současností byly sice líbivé a kvalitní, nicméně mainstreamové vozy, aktuální Civic působil při svém představení jako zjevení. A příliš se toho nezměnilo, přestože od té doby uplynulo už 5 let.

 


U japonské a korejské produkce nevídaný jev, facelift se omezil pouze na nalakování plastových částí blatníků a změnu masky z prosklené na obvyklejší mřížku. Puntičkáři by našli i změnu v materiálu, který je použit na kliky předních dveří a víčko nádrže,  z matného je lesklý, ale to je vše. O dalším faceliftu nebo dokonce nové generaci, se zatím nedá ani uvažovat. Jednoznačně z toho plyne, že Honda se tímto modelem trefila do vkusu zákazníka z Evropy.



Není se co divit. Svalnatě působící karoserie sice jako by přišla z jiného světa, ale od počátku byla určená pro svět náš. Letmý boční pohled (díky ukrytým klikám zadních dveří) evokuje kupé, pohled zezadu sportovní kombi. A zepředu?
No, dnes už nikdo není na pochybách, zda vidí kosmickou loď nebo auto.

 



Celý vůz je plný avantgardních řešení. Pro českého stěhovavého uživatele bude jedním z nejdůležitějších přesunutí palivové nádrže pod přední sedadla. Tímto se uvolnil velký prostor pod zadními sedadly a kufrem, který skladností a hloubkou těžko ve své kategorii hledá konkurenci. Pro převážení předmětů lze vzadu důmyslně nejen sklopit opěradla, ale i zvednout sedáky. Velmi efektně i efektivně tak lze naložit a odvézt například mlékařskou bandasku plnou zabíjačkové polévky…



Provedení interiéru plně koresponduje s exteriérem. Palubní deska je před řidičem rozdělena do jakýchsi dvou podlaží. Ve vyšším, které je trvale v zorném poli řidiče, se zobrazuje digitálními čísly rychlost. Diodová blikátka a šipky zase sdělí, zda je jízda ekonomická či zda není právě teď ta nejvhodnější chvíle
na přeřazení (mimochodem – o řazení ještě bude řeč). O patro níž je pak otáčkoměr, palivoměr a další nezbytnosti, které však trvalou pozornost nevyžadují. Na toto uspořádání přístrojové desky si řidič zvykne okamžitě, ihned ví, co mu vůz říká. Srovnání s jiným avantgardním řešením od Citroënu (u nás známé spíše z Oltcitů) tak v tomto případě není na místě – tato palubní deska je opravdu funkční. Výtku směřujeme na grafické řešení, které používá přechod modré barvy a  může se jevit poněkud pouťově.

 

 

Pro neznalé bude překvapením startovací tlačítko. Spíše bychom měli napsat tlačítko startéru, protože k zapnutí i vypnutí zapalování slouží klasický klíč v klasické spínací skříňce.



V interiéru je hojně použito stříbrné barvy, ovšem na hony vzdálené stříbřenkovému luxusu komínové roury. Tahle aplikace skutečně vypadá jako broušený kov a její zpracování je prvotřídní.



Slíbili jsme zmínku o řazení. Že bude přesné a na krátkých drahách, to od Hondy očekáváme a očekávání nám Honda plní. Ale to designové řešení…  podle našeho názoru je řadicí páka v Hondě Civic nejhezčí řadicí pákou všech dob. Je velká škoda, že se nehlasuje o titul Šaltpáka roku, Honda by vyhrála letos už po páté.


V interiéru stojí za zmínku ještě pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením. Toho je konečně třeba, protože motor i-VTEC (pro Čechy to zní až familiérně, viďte – vítek…) je ukázkou točivosti šestnáctiventilu. 140 koní z osmnáctistovky dnes již neohromí, požitek však poskytne. Přibližně do tří tisíc otáček je motor ekonomicky letargický, přehoupne-li se ručka otáčkoměru přes 4, je jeho zátah slušný i pro sportovní svezení. Za odvedené služby se motor nenechá nijak překrmovat. Klidná jízda po okresce stlačí průměrnou spotřebu i k pěti litrům, za sportovní jízdu si motor nebude nárokovat o moc víc, než 10. Reálný průměr bez akcentu na ekonomickou jízdu se pohybuje mezi slušnými 7 a 8.

 



Neobvyklý design Hondy Civic se za 5 let na trhu neokoukal, lze ho tedy směle označit za nadčasový. Civic je nejen zvláštní, ale i hezký. Současně umí být i velmi praktický, přičemž se nevzdává rozumných sportovních ambicí.



Zuřící cenové  válce se nemohl vyhnout ani importér Hondy. I když nejde vyloženě  o lidovku, lze cenu za Civic považovat za naprosto přiměřenou.
A započteme-li vyhlášenou spolehlivost a technickou pokrokovost, která je navíc násobena špičkovým provedením, pak se na naší pomyslné listině kandidátů na rodinný vůz umisťuje velmi velmi vysoko.

 
  • witch 11.01.11, 11:42

    Rozbalit 1.

  • witch

    trošku UFO - ale krásný

  • hgMrupxGCyBPt 24.09.11, 00:49

    Rozbalit 2. sVBxJPoG

  • hgMrupxGCyBPt

    Thanks for shainrg. What a pleasure to read!

  • lejCsXJMwqumzRDV 25.09.11, 17:35

    Rozbalit 3. PGwGifUVslCNRmtf

  • lejCsXJMwqumzRDV

    oATAQE <a href="http://ehtobcrrhvrd.com/">ehtobcrrhvrd</a>

  • BEFZWgmCvMpPksLEWj 26.09.11, 17:48

    Rozbalit 4. tsXEuXhQvAV

  • BEFZWgmCvMpPksLEWj

    yqnaFi , [url=http://kcewbtfwcwrb.com/]kcewbtfwcwrb[/url], [link=http://fweycinrozgn.com/]fweycinrozgn[/link], http://ohserdijzuvd.com/

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
918209

RSS:
Toplist