

U svého kuchyňského stolu si Mary Kay nadepsala dva seznamy: jeden obsahoval vše pozitivní, co se uplatňovalo ve firmách, ve kterých působila, a ve druhém byly věci, které by dle ní šly dělat lépe. Pohledem na tyto dva seznamy Mary Kay zjistila, že vlastně vytvořila marketingový plán firmy snů – firmy, která by mohla nabízet ženám neomezené možnosti k dosažení osobního a finančního úspěchu.
Mary Kay vybrala své celoživotní úspory ve výši 5 000 dolarů a podpořil jí i 20ti-letý syn Richard Rogers. Její firma snů zahájila svou činnost v pátek 13. září 1963. Ze skromného krámku o rozloze 500 čtverečních stop v Dallasu vyrostla společnost Mary Kay Inc. v mezinárodního kosmetického giganta. K dnešnímu dni působí firma na 35 trzích po celém světě a počet nezávislých kosmetických poradkyň přesáhl 1,9 milionů.
Základní principy Mary Kay byly jednoduché a prošly zkouškou časem. Hlavním principem se stalo takzvané Zlaté pravidlo: hovoří o tom, že nejlepší postup se prakticky v každé situaci - jak při podnikání, tak i v osobním životě – řídí pravidlem “dělat pro jiné lidi to, co chcete, aby oni dělali pro vás”. Mary Kay rovněž pevně věřila tomu, že životní priority mají své pořadí – podle ní “Víra na prvním místě, rodina na druhém a kariéra na třetím”. Mary Kay často říkala: “Když se dodržuje toto pořadí priorit, všechno ostatní jde taky dobře.”
Mary Kay rovněž nabádala nezávislé podnikatelky, které prodávaly její kosmetické přípravky, aby byly přející, pomáhající a aby oceňovaly výkony druhých - nehledě na to, zda jsou tyto výkony malé nebo velké. A právě díky tomuto ovzduší vzájemného uznání se ženy dostaly k cílům, o kterých se jim předtím ani nesnilo. Mary Kay neustále nabádala všechny své zaměstnance i nezávislé prodejkyně, aby se ke každému člověku chovali tak, jako by měl na krku pověšenou ceduli s nápisem “Udělej pro mne něco, abych se cítil důležitý.”
Jen málo jiných firem je založeno na tak jednoduché a výstižné filozofii. Ještě méně firem se může opřít o přetrvávající odkaz svého zakladatele tak, jak je tomu u Mary Kay. Principy, které si Mary Kay napsala za kuchyňským stolem před více než 45 lety, žijí ve společnosti Mary Kay Inc. dodnes. Bezpočet špičkových podnikatelů, tvůrců, politiků a vědců již ocenilo brilantní myšlenky Mary Kay Ash. Mary Kay obdržela řadu prestižních ocenění během svého života a ještě více in memoriam po své smrti dne 22. listopadu 2001.
Byla oceněna těmito tituly:
* “100 nejvýznamnějších žen století” - cena YWCA města Dallas (2008)
* Televizní pořad stanice A&E Television s názvem “Mary Kay”, který se vysílal na kanálu Biography Channel (2006)
* První cena “Průkopník”, kterou udělil časopis Women’s Enterprise a YWCA města (2005)
* “25 nejvlivnějších podnikatelů za posledních 25 let” - cena PBS a podnikatelské školy Wharton School of Business (2004)
* “Největší podnikatelka v historii USA” – cena Baylor University (2003)
* Laureátka síně podnikatelské slávy města Dallasu (2002)
* “Nejvýznamnější podnikatelka 20. století” – televize Lifetime Television (1999)
* “Texaská žena století “ Texaská ženská podnikatelská komora (1999)
* Národní podnikatelská síň slávy, Fortune (1996)
* Cena “Průkopník” - uděluje Celostátní sdružení soukromých podnikatelek (1995)
* “Podnikatelka 90. let” - Sdružení soukromých podnikatelek (1990)
* Živoucí legenda – Nadace pro vzdělávání v přímém prodeji (1992)
* “25 nejvlivnějších žen v USA” - publikace The World Almanac and Book of Facts (1985)
* Cena Horatia Algera pro významné občany USA (1978)
Přečtěte si také:
Seznamte se: Giorgio Armani
Seznamte se: GUCCI,
Seznamte se: CHANEL
Seznamte se: Gianni Versace