Porsche 911 Carrera: Supersport pro každý den

- Porsche 911 Carrera: Supersport pro každý den
Rubrika:  Úspěšná

Porsche 911 Carrera: Supersport pro každý den

10.07.08, 00:01, autor: Pupowski
Za více než 40 let si auto, jehož prapraprapočátek nečekaně sahá k brouku od VW, získalo srdce zástupů natolik, že se stalo živoucí legendou. Dmýchá vášně kloučků i kmetů, pro dámy je prý nejlepším afrodiziakem. Hned ze začátku musíme konstatovat, že má vše, co je mu přisuzováno. A nadto ještě v kategorii nevídanou dávku praktičnosti.

Čtenost -   Diskuze: (3
 

Jestliže jsme v úvodu uvedli, že prapočátek devětsetjedenáctky sahá k brouku, pak je třeba dodat, vývoj pokročil natolik, že hmatatelného se společného dnes nenajde už nic. Snad jen to, že 911 i brouk jsou auta a motor mají vzadu. Původní 911 vznikla jako pokračovatel typu 356, který byl postaven s využitím motoru a dalších dílů lidového VW. Po představení dostala 911 i výrazně levnějšího bratříčka - dvojče 912, který se však příliš neuchytil.

Základním rysem je sportovní karoserie kupé s plochým šestiválcem vzadu a pohonem zadních kol. Původně vzduchem chlazený motor byl za ohromného povyku skalních poršistů nahrazen v revolučním modelu 996 motorem s chlazením vodou. I jeho karoserie prošla revolucí, byť navenek záměrně působící spíše evolučně. I ti nejskalnější však museli uznat, že všechny tyto změny byly dobré a jednoznačně k lepšímu. Duchu 911 přitom nepadlo za oběť vůbec nic.

Porsche 911 Carrera modelu 997 je dvoudveřové kupé nezaměnitelných typických tvarů. Tradičně ho pohání vzadu uložený atmosférický šestiválec boxer. Maximální rychlost činí 285 km/h, výkon více než 300 koní. Konfigurace jeho sedadel je 2+2, teoreticky je tedy schopno převézt 4 osoby, jejichž zavazadla lze (opět teoreticky) uložit do zavazadlového prostoru vpředu.

Těžko jak se udržet, nastupovat! Není to úplně snadné, konečně sporťák je sporťák, ale překážkou by v tomhle případě nebyl ani ve dveřích natažený ostnatý drát. Jestliže je zvenčí patrná kvalita a dokonalé zpracování, pak uvnitř se nacházíme téměř v automobilovém nebi. Dokonalá promyšlenost a provedení dýchají z každého detailu. Konstruktéři neřešili, zda palubní desku vyrobí z tvrdého či měkkého plastu, je prostě kožená. Stejně jako sedačky, které drží tělo opravdu dokonale. Palubním přístrojům vévodí tradičně otáčkoměr (s červeným polem nad 7 000 ot./min), rychloměr je cejchovaný do 330 km/h. Střední část si zabralo multimediální centrum Bose (vedle navigace a tuneru i C a DVD) a ovladač klimatizace. Tlačítka pod ním slouží ke změnám nastavení podvozku a vysouvání zadního spoileru. Před spolujezdcem jsou pak nad schránkou umístěny bezesporu nevtipněji řešené držáky nápojů automobilové současnosti. Porsche 911 Carrera prostě posádce poskytuje opravdu komplexní služby.

Volant by si zasloužil dlouhý vlastní článek. K otočení klíčkem ve spínací skříňce (opět v duchu tradice umístěné vlevo od volantu na palubní desce) došlo tak rychle, že se věty tohoto článku až předbíhají… Nastartovaný motor je odhlučněný natolik, aby jeho sytý zvuk dolehl k uším posádky přesně tolik, aby to bylo příjemné, ale stále věděla, že se veze ve sportovním autě. Popisovat lehkost, přesnost a snadnost řazení šestistupňové převodovky je snad až urážející, stejně jako komunikativnost přímého řízení. Tohle auto přece bylo právě pro radost z jízdy vyrobeno!

Vyrážíme vpřed jako šelma ve skoku. Ručička otáčkoměru vystřeluje bleskově na maximum vlastně na kterýkoli z rychlostních stupňů, zrychlení je fascinující. Dokonalé jízdní vlastnosti také, pocit bezpečí neodchází ani v rychlostech přes 280 km/hod. Není nejmenší problém, aby si řidič užíval rychlosti, jeho spolujezdkyně se ve stejnou chvíli líčila a vzadu sedící malé dítě si spokojeně pobrukovalo. Tohle Porsche totiž nabízí ve své kategorii opravdu nevídanou dávku praktičnosti, bez jakýchkoli kompromisů ho lze používat jako vozidlo pro běžný provoz, neomezuje se na víkendové vyjížďky na okruhu.

Psát o mizivém prostoru na zadních sedadlech, malém kufru či spotřebě mezi 15 a 20 litry je ubohá nejapnost, které se nedopustíme. Přes vysokou cenu také nelze hodnotit Porsche 911 Carrera jako drahé. Dokonale zpracovaná dokonalá technika má hodnotu každého investovaného haléře. Pro ty z nás, pro které je devětsetjedenáctka dále v říši snů, může být nejen ke snění, ale i motivací. A těm, kteří si tento sen už splnili, motivací být nepřestává.

 

  

 

 

 

 

 

          

 

ANKETA: Líbí se Vám Porsche Carrera 911?


Celkem: 20 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

Zdroj: FOTO R.A.Pupowski
  • Neregistrovaný 11.07.08, 17:58

    Rozbalit 1. hlavne ne proti srsti

  • Neregistrovaný

    whiskas a mlicko

  • Neregistrovaný 15.11.08, 01:16

    Rozbalit 2. Porsche

  • Neregistrovaný

    Nádhera, jinak se to nedá popsat

  • Terka 30.05.20, 21:39

    Rozbalit 3.

  • Terka

    Nádherné auto. :-) O něčem takovém si asi můžu nechat zatím jen zdát. Na druhou stranu, Octavie, kterou jsme si před pár měsíci koupili také není vůbec špatná. Kupovali jsme ji ojetou přes inzerát a byla za docela dobré peníze. Víceméně jsme na ni museli koupit jen nové pneu. Ty se nám naštěstí povedlo sehnat z https://www.pneuok.cz/ takže žádný problém.

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
2089983

RSS:
Toplist