Patří alkohol do dietního jídelníčku?

- Patří alkohol do dietního jídelníčku?
Rubrika:  Zdravá

Patří alkohol do dietního jídelníčku?

05.01.09, 07:58, autor: Petr
Alkohol patří pro mnoho z nás k potěšením, zpříjemňujícím náš život. Pokud si ho dopřáváme v rozumné míře, může být zdravou součástí zdravého životního stylu. Rozumné pití může prospívat zdraví. Přehnaná konzumace alkoholu může mít naprosto ničivé následky.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Proč se o alkoholu v redukčním jídelníčku tolik hovoří? Není alkohol srovnatelný s pitím jiných nápojů?
Rozhodneme-li se shodit nějaký ten přebytečný kilogram, je schopnost našeho těla spálit nějaký ten tuk naprosto rozhodující. Pokud tuk nemůže být spalován, tukové zásoby nemizí, ale začnou se kumulovat.
Je dobré pochopit, že náš organismus odbourává stravu a pití v určitém pořadí.Jelikož tělo nemá nevyužitý alkohol kam uskladnit, využije ho k tvorbě energie jako první.Jako druhé přijdou na řadu bílkoviny,za nimi sacharidy a nakonec tuky. To znamená, že alkohol brání tomu, aby tělo využilo tuk jako zdroj energie.


Existuí ještě další důvody pro to abyste konzumaci alkoholu v redukčním programu co nejvíce omezili.

 

  • Alkohol představuje významný zdroj tzv.prázdné energie jeden gram alkoholu obsahuje 27 kJ.
  • Alkohol nastartovává biochemické procesy, jež vedou ke stimulaci chuti a díky tomu je velice snadné se přejíst

 Netvrdím, že se musíte stát abstinentem, abyste zhubli, ale omezení konzumace alkoholu v průběhu redukce váhy má pozitivní výhody při hubnutí i následném udržení váhy.

 

 Ukázalo se, že rozumné pití alkoholu má i pozitivní účinky na zdraví.Denní příjem dvou deci červeného vína je spojován se sníženým rizikem srdečních onemocnění. Je to zřejmě z toho důvodu, že alkohol zvyšuje hladinu HDL (hodného) cholesterolu, což pomáhá odvést cholesterol z arterií do jater, která je odstraní. Také se zdá že omezuje tvorbu krevních sraženin.

 Některé studie ukázali, že mírní pijáci vína jsou lépe chránění před úmrtím na srdeční choroby než mírní pijáci piva a tvrdého alkoholu.Může to být, ale také díky tomu, že ti kdo pijí víno méně kouří a jedí více ovoce a zeleniny, než ti co pijí pivo a tvrdý alkohol. Nicméně červené víno obsahuje určité látky (třísloviny), které majé výrazné antioxidační účinky.

Příklady energetické hodnoty alkoholických nápojů

nápoj druh množství energie
víno bílé suché..................... 2 dcl......... .
  440 kJ
  bíléšumivé................... 2 dcl...........   620 kJ
  červené šumivé............. 2 dcl.........   820 kJ
  červené nešumivé......... 2 dcl.........   600 kJ
  portské........................ 2 dcl......... 1340 kJ
  Cinzano, Martini............ 2 dcl......... 1200 kJ
Pivo  nealkoholické................. 0,5l.......... 
  400 kJ
  10% světlé....................... 0,5l...........
  650 kJ
  11% tmavé....................... 0,5l........... 1100 kJ
  12% světlé........................ 0,5l...........   700 kJ
Destiláty Baileys............................ 1 dcl........... 2480 kJ
  Becherovka..................... 1 dcl........... 1200 kJ
  Griotka........................... 1 dcl........... 1200 kJ
  Vaječný koňak................. 1 dcl........... 1400 kJ
  Rum............................... 1 dcl...........   500 kJ
  Vodka, fernet................... 1 dcl...........   500 kJ
  Tequila........................... 1 dcl..........   879 kJ

 

Petr Duras - Centrum Vitality    www.centrumvitality.cz

 

 







































































 
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
1181631

RSS:
Toplist