Lancia Ypsilon 1,3 Multijet

- Lancia Ypsilon 1,3 Multijet
Rubrika:  Úspěšná

Lancia Ypsilon 1,3 Multijet

25.07.08, 08:49, autor: Pupowski
Lancia je prémiová značka a staví skutečně prémiové vozy. Před lety zavedla modelem Y 10 do té doby nevídaný luxus i do segmentu malých vozů, výrazně orientovaných na ženy. S odstupem doby nelze než konstatovat, že to byl dobrý nápad. Vždyť dnes recenzovaný vůz je již třetí generací Ypsilonu.

Čtenost -   Diskuze: (8
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Při pohledu na Lancii Ypsilon se nemůže nevybavit Rolls Royce Phantom z šedesátých let. Tuhle asociaci však nevyvolávají ani tak tvary, jako spíše duch. Skutečně, Lancia sálá podobným duchem luxusu a vůbec nevadí, že by se jich do „rollsu" vešlo hned několik. Tomuhle přirovnání možná v případě recenzovaného vozu napovídá dvoubarevné lakování, shodou okolností velmi podobné laku anglické limuzíny.

Kombinace barvy přezrálé višně a zlatostříbrné, oboje vyvedené v metalíze, je skutečně velmi efektní. Možná na něm má svůj podíl i tvar zadních světel a ukončení zadních blatníků, který může také alespoň vzdáleně připomínat nezvyklý kufr limuzíny. Hezké a efektní jsou i dvoubarevné hliníkové disky a všudypřítomné chromové ozdoby.

Třpytivá blýskátka a pěkná barva kabátku by však nebyla k ničemu, kdyby kabátek nebyl pěkně střižený a ušitý. Ypsilon by si nemusel doplňky nijak lámat hlavu, jeho karoserie je tvarovaná neobvykle, ale navýsost vkusně. Ze všech stran a pohledů velmi líbivě.

Pod kabátkem se vpředu schovává vznětový motor, jehož prapradědeček poháněl naftové verze fiatu Uno. Maloobjemový turbodiesel se vstřikováním common-rail umí v našem případě z objemu 1,3 litru 66 kW, tedy 90 koní. Jeho chod je akusticky příjemný, svého předka nijak nepřipomíná.Do interiéru Lancie Ypsilon jako by byl vestavěn kokpit auta o několik tříd výše. Kombinace vínové a béžové kůže ideálně ladí s exteriérem. Palubní deska je také částečně potažená béžovou kůží.

Od předchozího modelu tradiční centrální umístění budíků bylo použito i zde, jejich zpracování bychom nazvali technoretro. Nebo retrotechno, jak chcete. Stejně tak i hodnocení zmíněného centrálního umístění palubních ukazatelů nezbývá, než nechat na individuálním posouzení. My mu na chuť nepřišli (stejně jako v jiných vozech), ale zvyknout se na něj dá snadno.

Čitelnost pochopitelně nijak neomezuje, jen zvyk zezačátku velí hledat budíky jinde. Absolutorium zaslouží jednak audiosystém Bose, jednak opravdu excelentně tvarovaná sedadla. Jejich tvar nepůsobí na první pohled sportovně (přesto dobře drží tělo i v ostrých zatáčkách), ale vzhledem slibované mimořádné pohodlí skutečně poskytují. Zmínku zaslouží zejména dlouhý sedák, který podpírá stehna přesně v té délce, aby se pasažéři cítili příjemně. Řeč je pochopitelně o předních sedadlech.

Zadní sedadla jsou sice posunovatelná a umožňují tak volbu zvětšení zavazadlového prostoru nebo místa pro nohy zadních cestujících, ale i v krajní poloze ctí zaměření a cílení vozu. Převézt čtyři osoby v Ypsilonu tak bez obtíží jde, zadní se však při delší cestě budou poněkud ošívat. Šířkou interiéru to však nebude, ta je v dané třídě jedna z největších. V superlativech také směle můžeme hovořit o kvalitě použitých materiálů.

Seznámili jsme se tedy s Lancií zvenčí i zevnitř, můžeme se vydat na cestu. Motor po nastartování běží hladce, jeho zvuk je velmi dobře utlumen. Už při řazení prvního rychlostního stupně zjišťujeme, že řazení nebude často zmiňovaným kladem tohoto vozu. Řadicí páka se sice pohybuje lehce, ale překvapivě nepřesně. Dlouhé dráhy jejího chodu dojem nijak nezlepšují. Zde mají italští konstruktéři co vylepšovat. Částečné napravení reputace přichází po rozjezdu.

Naftová třináctistovka s 66 kW nemá s relativně lehkým vozem příliš práce. Na rozdíl od 55 kW verze tohoto motoru poskytuje dávky své síly až ve vyšších otáčkách, je tedy žádoucí nenechat klesnout ručičku otáčkoměru pod 2000, což je hranice, kdy se charakter motoru mění z „mdlý" na „bujný".

Podvozek je v souladu s charakterem vozu naladěn komfortně, jízda je plavná v nejlepším smyslu tohoto slova. Odpružení je pohodlné, negativně nejsou posádkou vnímány ani větší nerovnosti vozovky. Karoserie se nenaklání nad únosnou míru, daní vysokému komfortu jsou však poněkud omezené sportovní ambice testovaného Ypsilonu.

Také posilovač řízení umožní snadno zaparkovat v obou módech (lehký a ještě lehčí), ale o vozovce pod předními koly moc informací neposkytne. Konečně - takové informace by pro zamýšlenou uživatelku byly nadbytečné a možná i rušivé.

Lancia Ypsilon 1,3 Multijet je jako stvořená pro individualistku vyžadující prvotřídní zpracování a komfortní cestování. Přestože se vyrábí již několik let, stále při jízdě přitahuje pohledy okolí. Interiér je variabilní a prostorný, zavazadelník přiměřeně také. Výbava je excelentní, provozní náklady vzhledem k průměrné spotřebě mezi 5 a 6 litry nafty nízké. Je třeba počítat s tím, že za prémiový vůz je třeba zaplatit prémiovou cenu, v segmentu malých luxusních imageových vozů však přesto spíše nižší.

 

 

 

ANKETA: Jak se vámLancia Ypsilon 1,3 Multijet


Celkem: 22 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

Zdroj: FOTO R.A.Pupowski
  • Neregistrovaný 25.07.08, 18:25

    Rozbalit 1. Je krásná

  • Neregistrovaný

    Je krásná! Kolik asi stojí?

  • Neregistrovaný 25.07.08, 19:47

    Rozbalit 2. Ta by se mi líbila

  • Neregistrovaný

    Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc Moc moc moc!

  • Neregistrovaný 28.07.08, 01:01

    Rozbalit 3.

  • Neregistrovaný

    není to něco jako Uno?

  • Neregistrovaný 28.07.08, 21:17

    Rozbalit 4. Malzlivka

  • Neregistrovaný

    Je vymazlená, jéje!

  • Neregistrovaný 28.07.08, 21:27

    Rozbalit 5. Za půl mega

  • Neregistrovaný

    Tohle autíčko stojí víc jak půl mega! Pořád se vám líbí?

  • Neregistrovaný 15.11.08, 01:13

    Rozbalit 6. Lancia

  • Neregistrovaný

    Hezká , ale drahá

  • 16.02.09, 21:31

    Rozbalit 7. Lancia

  • já

    je krásná, trošku drahá ano, ale to je daň za to mít něco, co nepotkáte na každém rohu - mít ji doma je jeden z mých velkých snů

  • jano 30.03.09, 11:06

    Rozbalit 8. kuko

  • jano

    ja mam momo a je to booooooooooomba

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
1306296

RSS:
Toplist