Fiat Panda 1,2 Natural Power - Skromný pracant

- Fiat Panda 1,2 Natural Power - Skromný pracant
Rubrika:  Úspěšná

Fiat Panda 1,2 Natural Power - Skromný pracant

17.07.08, 00:01, autor: Pupowski
Ideál ekonomů je auto s minimálními pořizovacími i provozními náklady. Ekologové zase sní o vozu šetrnému k životnímu prostředí. Spotřebitelé se obecně přiklánějí spíše k ekonomům, uvědomělí spotřebitelé zase spíše na stranu enviromentalistů. Fiat Panda 1,2 Natural Power vyhoví přáním všech názorových skupin.

Čtenost -   Diskuze: (11
 

 

 

 

 

 

 

 

Reklamní kampaň provázející Fiat Panda při jeho vstupu na trh se nesla pod heslem Neříkej mi baby! Za „mimino od auta“ se nechce nechat považovat záměrně a oprávněně, na malém půdorysu poskytuje prostor dospělého automobilu. Vše je podřízeno funkčnosti a užitečnosti. Konstruktéři uvědomili, že tvar kvádru je pro využití obestavěné plochy ideální, proto základní tvarovou ideou Pandy je jednoduše krabice.

Designéři ji však dokázali obléct do šatů, který krabicovitost vtipně ukryje. Přes minimální délku a šířku a naopak značnou výšku není Panda ošklivá. Mezi největší automobilové krasavce dneška by ji, pravda, zařadil asi málokdo, ale její střídmý nadčasový design oko neurazí dnes ani v budoucnosti. Konečně – za šest let výroby, kdy např. automobilky z Korey představily i dva facelifty svých vozů, se panda prakticky nezměnila a její popularita je stále na vrcholu.

Testované provedení spalovalo benzín nebo stlačený zemní plyn. Vestavba tří tlakových nádob na CNG si vyžádala částečné úpravy původního vozu. Nedotklo se to však nijak zavazadlového prostoru a zejména ani velikosti benzínové nádrže, takže Panda Natural Power je skutečně plnohodnotně dvoupalivová. Použit je motor 1,2 l o výkonu 44 kW, který je výkonem i objemem ve středu nabízených motorizací.

Při otevření poněkud překvapí subtilní konstrukce skeletu dveří. Provedené crash testy však dopady velmi dobře, důvod k obavám tedy není. Před usednutím zaujme výrazné čalounění sedadel i textilní obložení dveří. Palubní deska je vyrobena z tvrdého plastu, má však příjemný povrch i barvu. Pouze výškově nastavitelný volant nepovažujeme za negativum, pohodlná poloha se řidiči najde snadno.Volant zasluhuje zmínku o vhodném průměru i tloušťce věnce, okamžitě padne do rukou. Vedle obvyklých prvků, tedy rádia a ovládání klimatizace, je na konzole palubní desky umístěna i řadicí páka. Řešení známé z užitkových vozů se pro tento vůz skvěle hodí, neboť řadicí páka je skvěle po ruce, přitom šetří cenný prostor mezi sedadly.

Prostor rozhodně není slabinou Fiatu Panda. Ač zástupce kategorie miniautomobilů, dostatečně pohodlně sveze čtyři dospělé osoby. Jistě, komfort limuzíny neposkytuje, ale ve srovnání s korejskou či francouzsko-japonsko-českou konkurencí je jakoby o třídu větší. A útulnější, nikde na posádku například nekouká nečalouněný plech.

Ze dvou druhů paliva volíme CNG, otáčíme klíčkem a vyjíždíme. Rychlostní stupně se řadí snadno a přesně, jen páka se pohybuje v delších drahách. Už při vyjíždění z parkoviště je patrná obdivuhodná manévrovatelnost, daná krátkému vozu řízením s obrovským rejdem. Sportovní není přívlastek, který by řidiče napadl v souvislosti s řízením, snadné či lehké však přijde na mysl okamžitě. Výkon motoru poháněného plynem je pro městský provoz dostatečný. Svižné zrychlení na semaforech není Pandě cizí. Ovšem opustí-li město, motoru dochází dech.

Předjíždění je třeba zvážit opravdu důkladně, protože je velmi pravděpodobné, že bude trvat velmi velmi dlouho. Na předjíždění do kopce je lépe zapomenout. Dálnice by se měly stát opravdu svátečním místem, povolená rychlost je na samé hranici možností.Po přepnutí na benzín jako bychom přesedli do jiného auta. Na podněty plynového pedálu reaguje mnohem bezprostředněji a citelněji, dokonce je znatelná i jakási možná rezerva. Na dálnici tato Panda kralovat nebude ani při spalování benzínu, ale její řidič se bude cítit mnohem lépe.

Fiat Panda 1,2 Natural Power se nejlépe bude cítit ve městě, kde suverénně bez námitek odvede požadované služby. Jeho nároky budou velmi střídmé, průměrně necelých 5 kg stlačeného zemního plynu na 100 km, tedy (v penězích vyjádřeno) přibližně za korunu na kilometr. Odveze nákup, je – li třeba, tak i pračku (jak ukázala vlastní zkušenost). Mimo město či na dálnici se však bude cítit dobře jen v případě, že bude osedlán klidným, rozvážným a nenáročným řidičem.

Coby druhý vůz do domácnosti je ideální. Ani její využití jako plnohodnotného rodinného vozu však v našich podmínkách není nijak výjimečné, neboť je schopna splnit rozumné nároky, a to za mimořádně výhodné ceny.

 

   

   

 
Zdroj: FOTO R.A.Pupowski
  • Neregistrovaný 18.07.08, 01:13

    Rozbalit 1. Panda

  • Neregistrovaný

    Docela hranatá je. Taky už asi stará, nepude nový model?

  • Neregistrovaný 18.07.08, 01:14

    Rozbalit 2. CEna

  • Neregistrovaný

    Hezký auto za dobrý prachy. Uvažujeme o něm. Jenom jestli nebude cena 149000 zase reklamní ttrik a auto nebude třeba za 200.

  • Neregistrovaný 18.07.08, 01:16

    Rozbalit 3. Hnůj

  • Neregistrovaný

    Fiata by jsem si nikdy nekoupila. Měla jsem Uno a nejezdilo. Ale bývalý přítel má Tempru a je sní spokojený. Tak nevím, jestli to za to stojí nebo ne.

  • Neregistrovaný 18.07.08, 01:17

    Rozbalit 4. Pěkný vnitřek

  • Neregistrovaný

    Moc se mi líbí ten oranžový vnitřek. je takový veselý a vypadá, že se neušpiní. To je v autě důležité, dětem často něco upadne a pak to nejde vyčistit vysavačem.

  • Neregistrovaný 18.07.08, 01:18

    Rozbalit 5. Bílá pandě sluší

  • Neregistrovaný

    To bílé auto vypadá pěkně.

  • Neregistrovaný 15.11.08, 01:11

    Rozbalit 6. Fiat Panda

  • Neregistrovaný

    Hezký , malinký a cena je slušná ,jestli , ovšem je pravda

  • Vali 28.02.20, 09:37

    Rozbalit 7.

  • Vali

    A mně se třeba hrozně líbí. Ale to možná bude tím, že ji mám. Pandou jezdím už několik let a starám se o ni jak kdyby to bylo moje dítě. Teď nedávno jsem na ni například kupovala úplně nové pneu z https://www.pneuok.cz/ :-)

  • Adéla 20.10.22, 02:25

    Rozbalit 8.

  • Adéla

    Já jsem si koupila novou pandu. Se starou jsem byla hodně spokojená, ale někdo nám ji v Praze bohužel ukradl. Nevím co na autě kdo viděl, mohlo mít hodnotu něco málo okolo 80 tisíc, ale i tak to někomu stálo a to ji ukrást.. O novou už bych přišla nerada. Jak auto dobře zabezpečit?

  • Alfred 22.10.22, 23:59

    Rozbalit 9.

  • Alfred

    Nám také někdo ukradl auto před 3 lety a také v Praze. Manželka byla tehdy rozpálená doběla, protože auto měla hodně ráda. Nové auto už máme zabezpečeno od firmy, která nám dala do auta rádiovou jednotku, díky které auto monitorují 24/7 a v případě, že se s autem něco děje, tak dokáží okamžitě reagovat.

  • Adéla 26.10.22, 06:47

    Rozbalit 10.

  • Adéla

    Takže nějaké GPS vyhledávání?

  • Alfred 28.10.22, 06:40

    Rozbalit 11.

  • Alfred

    To právě ne. Ono když si o tom budete něco víc zjišťovat, tak narazíte na to, že GPS vyhledávače už nemají tak moc smyl. Je to totiž pro zloděje jednoduché zarušit. Proto máme právě auto zabezpečeno od Sherlog, používají vlastní rádiovou síť, která je nezarušitelná. V případě krádeže vyrazí auto hledat během pár minut a spolupracují u toho i s policií.

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
2009595

RSS:
Toplist