Recept: Hommos

250 g cizrny (také známá jako římský hrách)
2 lžíce tahíny (je možné ji zakoupit ve speciálních obchodech)
1 citron (šťáva)
2-3 stroužky česneku (podle chuti je možné dát i víc)
2 lžíce olivového oleje (samozřejmě panenský, tedy lisovaný za studena)
2 lžíce petrželové natě
sůl
paprika

Cizrnu je třeba řádne proprat a pak namočit na noc do vody. Poté uvaříme luštěninu do měkka. Někteří použávají k uvaření tlakový hrnec, ale  není nezbytný. Pokud si přejete, aby cizrna rychleji změkla stačí přidat do vody lžíci jedlé sody. Vařenou cizrnu umixujeme do hladké kašičky. Přidáme citronovou štávu, olej, česnek, který jsme si utřeli se solí, tahínu a dle chuti dosolíme.

Hommos se podává buďto jako samostatné jídlo. Potom se dá na talířky a zdobí se petrželovou natí, paprikou, chili či opraženými piniovými oříšky a mandlemi. Jí se s arabským chlebem (jistě znáte, je běžně ke koupi v supermarketech občas také pod názvem pita) a to tak, že se chléb trhá, kousky se drží třemi prsty a nabírá se do něj samotný pokrm. Je možné přidat i bílý jogurt, který Hommos zjemní.

Také se podává jako omáčka, nebo chcete-li příloha, k hlavnímu jídlu a mně tak také daleko víc chutná. Hodí se k pečené zelenině, především k lilku, ale i k masovým minutkám. Výborná je kombinace se skopovým či jehněčím.

Máte oblíbený recept? Třeba který jste sama vymyslela, nebo i rodinný po babičce? Neváhejte a pošlete nám ho na adresu redakce@zenax.cz. Bude-li zajímavý zveřejníme ho v naší rubrice Recepty pod Vaším jménem.