Velký jarní úklid organizmu a mysli

- Velký jarní úklid organizmu a mysli
Rubrika:  Zdravá

Velký jarní úklid organizmu a mysli

21.02.18, 00:00, autor: Černovláska
Jaro je obecně považováno za období, které přeje novým začátkům, očistám, detoxikacím a obecně regeneracím těla a mysli. Více sluníčka a lepší počasí prospívá naší vůli plně očistit a zregenerovat celý organizmus. První účinky očistné kúry se dostaví velice brzy – poznáte je jak po fyzické stránce, tak po psychické.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Pokud vás trápí stálá  únava, nedostatek energie, kožní problémy a problémy s vlasy a nemůžete se po zimě ničím nastartovat, vaše tělo vám dává jasný signál, že nutně potřebuje jarní detox. Tedy razantní očistnou kúru organizmu a krve, během které se odvedou z těla všechny škodlivé látky, které zbytečně zatěžují některý z orgánů. Celkovou očistu a regeneraci bychom si měli dopřát také v psychické rovině.

Pustíte-li se do očistné  jarní kúry, máte na výběr mnoho možností. Avšak dřív, než ji zahájíte, je dobré se poradit s odborníkem. „Při jakékoli radikální změně v jídelníčku, kdy striktně omezíme příjem energie či výběr potravin, můžeme tělu více uškodit než prospět. Zvláště obezřetní by měli být například diabetici, především při užívání léků či inzulinu, protože při výrazném omezení stravy jsou více ohroženi stavem hypoglykemie, což je stav velmi závažný. Stejně obezřetní by měli být i všichni, kteří užívají léky, protože například při nedostatku bílkovin v jídelníčku může klesat i účinnost některých léků, může klesat imunitní reakce organismu a řada dalších komplikací spojených s malnutricí. To se však týká především vícedenních půstů a hladovění. Právě proto bychom se měli vyvarovat vícedenním půstům“ upřesňuje výživová specialistka Nikola Hanyšová.

 

Jarní úklid potřebuje i tělo!

Pokud nevíte, čím přesně začít, je dobré  se ihned zbavit všech neřestí. Tedy vynechat cigarety, kofein, alkohol, nasycené tuky, rafinovaný cukr, sůl a škodlivé přídatné látky (aditiva). Zvolněte tempo a dopřejte si čas pro sebe a začněte přemýšlet, čím se stravujete. „Pojměte očistu jinak, nesnažte se vytyčit jen časově omezené období, ale zkuste tentokrát pojmout očistu jako dlouhodobý a trvalý cíl. Tělu prospívá nepřetržitá péče, náhlé a nečekané změny v jídelníčku jsou pro tělo spíše stresem. Raději si tedy dejte za cíl 5 porcí ovoce a zeleniny na den, které dodají do těla antioxidanty a vitamíny. Právě ty tělu pomáhají k očistě. Dále zvyšte podíl vlákniny v jídelníčku, která napomáhá vázat na sebe právě toxické látky z trávicího traktu. Vláknina je také důležitá pro činnost tělu prospěšných, střevních bakterií. Obecné pravidlo čím více pomalých, ale dlouhodobých změn, tím lépe“ radí Nikola Hanyšová.

 

Začněte zevnitř

Bez pitného režimu to nejde! Při každé detoxikační kúře musíte dodržovat pravidelný pitný režim a pečlivě si vybírat, jaké tekutiny do něj zařadíte. Během detoxikační kúry bychom si měli dopřát až 3 litry tekutin denně! Základem pitného režimu by samozřejmě měla být čistá voda. Občas ji můžete obohatit plátky citronu, pomeranče nebo grapefruitu, které jsou zdrojem vitaminu C. Vhodnou kombinací je i voda ochucená plátkem salátové okurky. Vodu kombinujte s ovocnými a zeleninovými šťávami. Ty mají při očistné kúře své nezastupitelné místo. Kvalitní šťávy jsou zdrojem vitamínů a vlákniny. Zeleninové šťávy a ovocné džusy si dopřávejte s označením 100 %. Ty jsou totiž vylisovány nebo stlačeny z kvalitního ovoce a zeleniny nebo jsou vyrobeny z koncentrované ovocné šťávy či zeleninového pyré. Navíc do nich nesmí být přidáván cukr ani žádná umělá barviva, konzervanty a umělá aromata, která by naše tělo zbytečně zatěžovala. Například zeleninový džus Relax 100 % rajče je vyroben z 1,1 kg rajčat, která jsou pasírovaná ihned po sběru. Díky tomu si zeleninový džus zachovává vysoký podíl vlákniny. „Podle informací společnosti pro výživu jsou rajčata při detoxikaci organismu velmi vhodná, neboť mají vysoký obsah lykopenu, což je významný antioxidant snižující riziko rakovinného bujení, pomáhá zlepšovat elasticitu cév, má tedy ochranný vliv na naše cévy a srdce, významně působí například u potíží s prostatou.Dostatečné množství lykopenu se udává na cca 6 mg/den. 1 kg čerstvých zralých rajčat obsahuje cca 29 mg. Výhodou šťáv je 2x vyšší podíl lykopenu – 71 mg“ zdůrazňuje výživová specialistka.


10 tipů, jak na úspěšnou detoxikaci

Aby byla detoxikace organismu účinná, dbejte na několik základních pravidel:

  •     Přestaňte kouřit, vynechejte bujaré večírky a konzumaci alkoholu a kofeinu
  •     Začněte pravidelně sportovat, probudíte tak imunitní a lymfatický systém
  •     Dopřávejte si pravidelné masáže, aromaterapie a lymfatické masáže, výhodné je před použitím přístrojových metod uvolnit lymfatické cesty manuální masáží
  •     Pečlivě dbejte na pitný režim a výběr tekutin – nejčastěji si dopřávejte neperlivou vodu, bylinkové čaje a ovocné a zeleninové šťávy, naopak se vyhýbejte zmíněnému alkoholu, kofeinovým nápojům, ale i černému čaji
  •     Zvyšte přísun vlákniny – pokud budete vybírat kvalitní zeleninové šťávy, ty už často podíl vlákniny obsahují, nezapomeňte, že doporučený příjem vlákniny je 25-35 g/den
  •     Pečlivě vybírejte potraviny – výrazně omezte, případně zcela vynechejte potraviny obsahující nezdravá „éčka“, pozor na příjem soli, hlídejte její příjem do 5 g/den
  •     Do jídelníčku zařaďte více ovoce a zeleniny – denně byste si měli dopřát alespoň pět porcí v poměru 200 g ovoce a 400 g zeleniny – tím zvýšíte přísun potřebné vlákniny, minerálních látek a vitamínů
  •     Dopřejte si pravidelný dlouhý spánek, za optimální se uvádí alespoň 8 hodin denně, ale minimálně 6 hodin
  •     Snižte příjem rafinovaného cukru a živočišných nasycených tuků. Maximum nasycených mastných kyselin na den by mělo činit 20 g. Cholesterol do 300 mg, ideální ale je do 120 mg.
  •     Pro očistu mysli navštivte kurzy jógy nebo choďte na pravidelné dlouhé procházky, které vám vyčistí hlavu, zkuste použít relaxační hudbu (muzikoterapii), umění (arteterapii) aj.

 

 

 

 
Zdroj: TZ, www.vimcovybrat.cz, Archív 2014
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
588531

RSS:
Toplist
aaaaaa