Trápí vás premenstruační syndrom?

- Trápí vás premenstruační syndrom?
Rubrika:  Zdravá

Trápí vás premenstruační syndrom?

23.05.18, 00:00, autor: Černovláska
Premenstruační syndrom (PMS) trápí značnou část ženské populace. Objevuje se zpravidla v polovině menstruačního cyklu a projevuje se jednak fyzicky - bolestmi hlavy, zad, bolestmi v podbřišku, křečemi, zvýšenou citlivosti až bolestivostí prsou, pupinky na kůži, a jednak psychicky - uzkostí, depresí a předrážděností.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Tyto projevy mohou ženu oslabit, někdy i upoutat na lůžko. Pomohou některé léky, které alespoň příznaky zmírní a potlačí bolesti. Ale nevyřeší příčinu. Co je ovšem příčinou právě premenstruačního syndromu se s jistotou neví. Předpokládá se, že je na vině hormonální nevyváženost a nevyrovnanost ženských hormonů progesteronu a estrogenu.

 

Zpravidla po prvním dítěti, či při nasazení antikoncepce projevy ustupují či úplně vymizí. Ale ani toto nemusí platit a PMS nás trápí dál.

 

Co tedy dělat, abychom zmírnily projevy PMS, či dokonce jeho nástup úplně zastavily? Podívejme se na naše oblíbené rady lidových léčitelů.

 

Vynikající je čaj ze sezamových semínek. Zhruba v polovině cyklu vypijte každé ráno šálek. Pomůže zvláště jsou-li projevy vašeho PMS především bolestivé. A užívejte jej i v případě nepravidelného menstruačního cyklu či přímo při samotné bolestivé menstruaci.

 

Heřmánkový čaj už je spíše první pomocí. Pokud už bolesti nastoupily, pak si uvařte šálek heřmánkového čaje a po jeho vypití zhruba za hodinu by měly bolesti ustoupit.

 

Populární bavorský léčitel, farář Sebastian Kneipp, si velice vážil řebříčku. Tuto skromnou a hojně rozšířenou rostlinu nazval "králem v léčení ženských nemocí". V čaji z řebříčku se vzácně snoubí celá řada žádoucích účinků. Čaj uvolňuje, snižuje bolestivost při PMS i při menstruaci, tlumí křeče a pocity napětí v podbřišku, působí protizánětlivě, mírně zvyšuje srážlivost krve a tím zmírňuje příliš velké krvácení. Ovšem nedoporučuje se více jak 2 šálky denně a není vhodné dlouhodobé užívání.


"Kokoška je výborně dobrá k zastavení krve kdežkoliv po všem životě," napsal již v 16. století léčitel a lékař Mattioli. I dnes se čaj z kokošky pastuší tobolky doporučuje při silném menstruačním krvácení. Navíc obsažené flavonoidy posilují dělohu, takže je vhodný i pro ženy, které se snaží dlouhodobě neúspěšně donosit miminko. Čaj z kokošky pijeme během menstruace, ale i případně 8 - 10 dní před ní, vždy dva šálky denně. Vyborné je nakombinovat kokošku pastuší tobolku s přesličkou v poměru 1:1.

 

Kontryhel je ženskou bylinkou. Nejenže zmírňuje bolestivou  a silnou menstruaci, ale pokud se kontryhelový čaj užívá pravidelně před očekáváným termínem menstruace, výrazně pomáhá proti bolestivému PMS a současně je vynikajícím lékem při menstruační nepravidelnosti. Mně kdysi dávno dala recept na Léčivý ženský nápoj moje léčitelka, o které jsem tady nedávno psala, paní Mináříčková a já se teď o něj s vámi podělím:

 


Léčivý ženský nápoj

1 lžička natě kontryhelu

1 lžička natě měsíčku

1 lžička natě mochny i s kořenem

500 ml mléka

mletá skořice

med

Směs s mlékem přivedeme do varu, pak odstavíme a necháme 5 minut louhovat. Poté scedíme a dochutíme skořicí a medem.


 

 

 

Hluchavkový čaj pomáhá při bolestivé a nepravidelné menstruaci. Tento čaj se doporučuje i při některých gynekologických chorobách.

 

Čaj z kopřivy upravuje příznaky PMS, pomáhá snižovat otoky a bolestivě nateklá ňadra. Díky značnému množství vitamínu K pomáhá při silném krvácení.

 

Dále je možné popíjet střídavě během celého měsíce čaje z měsíčku, fenyklu, z mochny, z květů černého bezu, meduňky a třezalky.

 

Několik dalších rad:

- Zařaďte do jídelníčku sójové boby a výrobky z nich. Obsahují totiž tzv. rostlinné hormony, které pomáhájí vyrovnat právě nevyrovnanou hormonální hladinu v těle při PMS.

 

- Jezte potravu bohatou  na vitamin C, abyste si posílily cévní stěny, dále potraviny bohaté na železo jako ochranu před chudokrevností.

 

- Omezte nebo úplně eliminujte kofein, alkohol, sůl a bílý cukr, které přiznaky PMS zhoršují.

 

- Hojně jezte chřest, melouny, okurky, celer a mrkev. Tyto potraviny uvolní zadržovanou vodu v těle a zmírní tak otoky způsobené PMS.

 

 

 

ANKETA: Trápí vás PMS či menstruační problémy?

Zdroj: Archív 2008
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
528857

RSS:
Toplist
aaaaaa