Prasklé koutky, akné i v dospělosti a neuropatie?

- Prasklé koutky, akné i v dospělosti a neuropatie?
Rubrika:  Zdravá

Prasklé koutky, akné i v dospělosti a neuropatie?

06.04.18, 07:36, autor: Černovláska
Nedostatek vitaminu B se může skrývat za mnoha našimi zdravotními problémy. Snažíte se dodržovat zdravý životní styl, ale přesto se potýkáte s nešvary, jako jsou ekzémy, akné či padání vlasů? Cítíte se unavení, často zapomínáte nebo nemůžete spát? Za všemi těmito problémy se může skrývat nedostatek některého vitaminu skupiny B.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Vitamin B6 (pyridoxin)

Vitamin B6 má preventivní a podpůrný účinek při léčbě nervových a revmatických onemocnění, ledvinových kamenů a příznaků PMS. Denní doporučená dávka se pohybuje okolo 2 mg. Větší množství tohoto vitaminu potřebují lidé, kteří mají vyšší příjem bílkovin, např. sportovci užívající proteinové preparáty. Vyšší přísun tohoto vitaminu potřebují také ženy užívající hormonální antikoncepci, těhotné a kojící ženy, chronicky nemocní lidé užívající některé léky a osoby s celiakií.

Nedostatek vitamínu B6 se projevuje zapomnětlivostí, poruchami nervového a trávicího systému nebo nervovými tiky v očním víčku. Dále se projevuje dermatitidami, častými prasklinami ústních koutků, stomatitidami a záněty jazyku.  Bohatým zdrojem vitaminu B6 je droždí, brambory, fazole, vepřové maso, vejce, banán, zelí, mrkev, ořechy, kuřata a ryby.

 

Vitamin B12 (kobalamin)

Vitamin B12 je důležitý pro správnou funkčnost nervové soustavy. Denní doporučená dávka se pohybuje okolo 0,003 mg. Nedostatkem vitaminu B12 mohou degenerovat míšní okrsky, což vede k neurologickým poruchám, hubnutí, zhoršování paměti, slabé duševní výkonnosti, špatné svalové koordinaci, k třasům a mravenčení v končetinách. Jazyk je nápadně červený a lesklý, jeho povrch vyhlazený z důvodu vymizení veškerých papil.

Vitamin B12 do organizmu zlepšuje paměť, podporuje koncentraci a snižuje riziko vzniku srdečních chorob. S nedostatkem vitaminu B12 se setkáváme u veganů, tedy lidí, kteří vyloučili ze své stravy veškeré živočišné produkty. Nedostatek způsobuje většinou zároveň i nedostatek vitaminu B1. Důležitým zdrojem tohoto vitaminu jsou játra, ledviny, droždí, kefír, acidofilní mléko, vejce, ryby a maso.

 

Vitamin B5 (kyselina pantotenová)

Kyselina pantotenová napomáhá při růstu vlasů a léčí některé alergie. Nedostatek tohoto vitaminu je většinou spojen s nedostatkem celé skupiny vitaminů B-komplexu. Vitamin B5 musí být neustále dodáván v potravě, ale jeho nedostatek je vzácný. vyskytuje se totiž prakticky ve všech potravinách. Nedostatek se projevuje jako burning foot syndrom, který byl popsán u válečných zajatců. Projevuje se křečemi v nohách, nechutenstvím a nespavostí, depresemi a sníženou odolností vůči infekcím. Podle jedné studie nedostatek vitamínu B5 způsobuje akné. Denní doporučená dávka je 6 mg. Vyšší nároky na příjem tohoto vitaminu mají alkoholici, ženy užívající hormonální antikoncepci, diabetici, starší lidé a lidé s onemocněním trávicího traktu.

 

Velmi významným zdrojem těchto vitaminů jsou listy moringy olejodárné. Tento zázračný a plně využitelný strom je známý již tisíce let a je po právu popisován jako velice všestranná, užitečná rostlina s bohatým zastoupením živin, vitaminů a minerálních látek. Kromě těchto vitaminů je moringa zvláštní tím, že obsahuje komplex 90 živin a 46 antioxidantů ve zcela přirozené a dobře vstřebatelné podobě. Kromě vitaminů B6, B12 a B5 obsahuje další vitaminy skupiny B – thiamin, riboflavin, niacin, biotin, kyselinu listovou, dále vitamin C k podpoře imunity a ochraně proti volným radikálům. Moringa také obsahuje komplex nezbytných stopových prvků – železo, zinek, hořčík, fosfor, mangan, měď, vápník a draslík.

Koupíte ji v čistém prášku na Moringamix.cz, kde ji odebírají z jedné rodinné filipínské na ostrově Luzon. Farma zaručuje pěstování bez umělých hnojiv, pesticidů a další nadbytečné chemie a celý proces pěstování a zpracování vychází z tradičního obnovitelného způsobu.

Skvělou kombinací je namíchat ji s jogurtem s ovesnými vločkami, semínky chia a vlašskými ořechy, případně i skořicí a strouhaným jablkem.

 
Zdroj: TZ
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
591860

RSS:
Toplist
aaaaaa