Mýty o dietách a hubnutí

- Mýty o dietách a hubnutí
Rubrika:  Zdravá

Mýty o dietách a hubnutí

24.05.18, 00:00, autor: Černovláska
Prakticky všechno, co člověka zajímá je opředeno mýty. Zdraví zřejmě nejvíce. Nu a v oblasti zdraví je králem mýtů oblast hubnutí a diet.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Několik základních mýtů jsme pro vás připravili.

 

Mýtus 1:

Light výrobky zeštíhlují
Light výrobky sice obsahují méně tuků, ale o to více množství přídavných látek jako sladidla nebo aroma, či škroby, které mohou být kaloričtější než výrobek tučný. Paradoxně tedy light výrobky mohou být pro účely hubnutí méně vhodné, než výrobky běžné.

 


Mýtus 2 :

Nejíst tuk
Zcela opomíjet tuk určitě také není vhodné. Na tuk se totiž váží vitamíny rozpustné v tucích A, D, E, K, což znamená, že tuk je pro tělo nezbytný. Pokud byste přestali úplně přijímat tuky přimo se ohrozíte avitaminózou. Denně byste tedy měli sníst i při dietě zhruba 30 gramů tuků.

 

 

Mýtus 3:

Čím méně jíš, tím víc zhubneš
Pokud výrazně snížíte přísun kalorií, vystavujete své tělo "nouzové situaci", na kterou jsme geneticky vybaveni už desítky tisíc let. Jedná se o období nepohody a hladomoru, kdy se tělo přepínalo automaticky na nouzový režim. Látková výměna se nastaví na omezený přísun potravy a tělo sepne svůj spořivý systém. Začne si ukládat tuk na "horší časy"... Paradoxně tak dojde k tomu, že čím méně jíte, tím méně hubnete.

 

 

Mýtus 4

Je jedno jestli máslo nebo margarín
V případě kaloríí není rozdíl jestli používáte máslo nebo margarín. Za zdravější jsou považovány rostlinné tuky, které jsou obsaženy v margarínu nebo olivovém oleji. Živočišné tuky obsahují cholesterol a působí jako rizikový faktor pro srdeční a cévní choroby. Rostlinné tuky obsahují důležité mastné nenasycené kyseliny, které si tělo neumí vyrábět samo.Jenže i od těchto teorií se postupně upouští. Nejlépe je tedy kombinovat vhodně rostlinné i živočišné tuky.

 



Mýtus 5

Kdo cvičí nemůže přibrat
Sporotvec má nastartován metabolismus velice dobře a proto mu dokonale funguje spalování. Určitě to ale neznamená, že sportovci mohou spořádat cokoliv.Mohou si ale dovolit mnohem více než člověk necvičící.

 

 

Mýtus 6

Vynechám večeři a zhubnu
Oblíbené vypuštění některého jídla, většinou večeře, může být účinné, pokud se však rozumně omezíte i jinde.  Rozhodně nemá smysl se přes den cpát dorty a večer nejíst.



Mýtus 7

Více malých jídel
Tato metoda hubnutí je velmi oblíbená a dokonce účinná. Problém nastává v okamžiku, kdy vám malá porce nestačí, kdy se necítíte syti a  z šesti malých jídel se stane šest velkých. Je třeba si vypomáhat porcemi zeleniny a pít hodně vody. Jinak vám šest obědů denně kýžený efekt nepřinese.

 

Mýtus 8

Hubnutí v sauně
Tento způsob snižování přebytečných kil je rovněž trochu zavádějící. Pocením v sauně ztrácíte vodu, ne však tuk. Navíc potom, co se žízniví vrátíte ze sauny a tekutiny doplníte, tělo si vodu znovu uloží.

 

 
Zdroj: Archív 2011
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
560085

RSS:
Toplist
aaaaaa