Konec útrapám spojeným s PMS

- Konec útrapám spojeným s PMS
Rubrika:  Zdravá

Konec útrapám spojeným s PMS

09.06.20, 00:00, autor: Černovláska
PMS neboli premenstruační syndrom. Tato na první pohled nepřátelsky vypadající zkratka neslibuje nic pozitivního. Přestože kolem tohoto syndromu koluje spousta mýtů a legend, reálně ho zažívá každý měsíc před začátkem menstruace v nějaké z jeho podob většina žen. O co vlastně jde a opravdu mu musíte být vydána napospas?

Čtenost -   Diskuze: (0
 

„No jo, tady má někdo svoje dny.“ „Jsi nesnesitelná, radši se budeme bavit, až budeš mít po „tom“.“ Která z nás si někdy na svou adresu nevyslechla podobné výroky? K tomuto tématu by jistě měli co říct i muži v rolích partnerů. Ano, správně, premenstruační syndrom je něco, co se netýká jen žen, ale také jejich vztahů s druhými lidmi. Vy ani vaši nejbližší však nemusíte jen mlčky trpět a čekat, až se toto nechvalně proslulé období přežene. Abyste mohla proti nepříteli účinně bojovat, musíte ho nejprve dobře poznat a porozumět mu.

 

 

Poznejte nepřítele

 

Zkratka PMS označuje nepříjemné fyzické i psychické příznaky, které ženu provázejí několik dnů před začátkem menstruace. Mezi nejběžnější psychické příznaky patří podrážděnost, přecitlivělost, časté výkyvy nálad, úzkost, deprese a neklid. Z fyzických průvodních jevů ženy nejčastěji trápí zvýšená citlivost prsou, bolesti hlavy, únava, otoky rukou i nohou, křeče v podbřišku. Objevují se zpravidla týden předtím, než se dostaví menses, odeznívají většinou s prvním krvácením. Z lékařského hlediska mají příčiny v měnících se hladinách ženských hormonů (progesteron a estrogen), přesto nemají vždy stejný průběh. Zatímco hormonální výkyvy u jedné ženy způsobí, že se dočasně promění ve vzteklou fúrii, jiná se bude plačtivě dojímat při pohledu na spokojený pár v důchodovém věku. A třetí zase spořádá celý obsah lednice a nemine přitom ani zmrzlinu v mrazáku.

 

 

Co s tím?

 

Většina žen se naučila brát tyto nepříjemnosti jako svůj úděl a útrpně čeká, až pominou. To je ale velká škoda! S trochou snahy se totiž dá nad tímto syndromem zvítězit, nebo jeho příznaky alespoň utlumit do přijatelné podoby. Pozitivně na něj působí úprava životního stylu včetně stravování. Spánek minimálně 8 hodin, přirozený pohyb, relaxační cviky a razantní omezení alkoholu, cigaret a kávy, to je váš antiPMS program, kterým byste se měla obrnit. Na zhoršení premenstruačního syndromu má velký vliv i stres, proto se snažte být co nejvíce v klidu, zbytečně se nenervovat a naopak se rozmazlovat, co to jde. Odborníci dále doporučují zvýšit přísun některých vitaminů, zvláště E a B6, a prvků jako hořčík a vápník.

Kromě doplňků stravy je tu ještě jedna možnost, jež by vás mohla vysvobodit ze spárů zákeřného PMS. Tou je přírodní nehormonální alternativa klasických léků, která využívá blahodárnou sílu rostlinných extraktů. „Měsíc co měsíc jsem se potýkala s urputnou bolestí v oblasti prsou. Ten nepříjemný pocit napětí mi dovedl pěkně komplikovat život a omezoval mě v obvyklých denních činnostech,“ popisuje svou zkušenost slečna Klára z Prahy. „Jedna známá mě ale přivedla na myšlenku vyzkoušet volně dostupný přípravek na bázi homeopatika Mastodynon. Až s ním se dostavila znatelná úleva,“ pokračuje. Tento preparát vyrábí Schwabe, jeden z nejstarších farmakologických výrobců v Německu, který je k dostání i u nás. Za vyzkoušení tento typ přípravků určitě stojí – pamatujte, že můžete jedině získat.

 

Ať už se u vás neblaze proslulý PMS projevuje jakkoliv, nejste v tom sama a nemusíte se o tom stydět mluvit ani s vaším gynekologem. Netrapte se tím sama zvlášť v případech, kdy jsou bolesti opravdu nesnesitelné a představují pro vás překážku v běžném životě.

 
Zdroj: Archív 2015
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
895668

RSS:
Toplist
aaaaaa