Jak zvládnout Vánoce se zdravým zažíváním

- Jak zvládnout Vánoce se zdravým zažíváním
Rubrika:  Zdravá

Jak zvládnout Vánoce se zdravým zažíváním

23.12.20, 00:00, autor: Černovláska
Vánoce patří k době kdy se většina z nás v jídle neomezuje, je to čas nejen dárků ale také cukroví, smažených jídel, chlebíčků nebo větší konzumace alkoholu a toto vše ohrožuje nejen naši štíhlou linii, ale také zažívání. Abychom si sváteční čas užili se zdravým žaludkem, je důležité dodržovat pár pravidel.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Důležitá je prevence



Než sezona přejídání nastane, je dobré na období ochutnávání cukroví, bramborových salátů nebo pití vánočních punčů připravit i náš žaludek. Vhodný je například vitamín B. Důležitý je také pravidelný pohyb, ideální je běh nebo plavání. Alespoň 30 minut 2-3x týdně. Kromě zlepšení fyzičky a ubrání pár kil pohybem dopomůžete předejít nehezkým žaludečním příhodám.

„Proti zbytečnému přejídání a ke zlepšení trávení nám pomůže vláknina, která by měla být na našem jídelníčku během vánočního hodování povinným doplňkem stravy. Trápí vás nepříjemný pocit plného a nafouklého břicha? Zkuste nahradit klasickou mouku za celozrnnou. Uvidíte, že i cukroví z celozrnné mouky je lahodné a celá rodina si na něm pochutná,“ říká Pavel Šácha z Prozdravi.cz. Navíc celozrnné výrobky mají nižší glykemický index, díky čemuž se cítíme déle zasycení a předejdeme tak častějšímu mlsání.

 

 

Jogurt vs. majonéza

Je vám po smaženém nebo majonéze těžko? Vyměňte majonézu v salátu za krémový bílý jogurt. Vaše chuťové buňky rozdíl skoro nerozeznají, zato žaludek vám za tuto změnu bude nesmírně vděčný. A co letos zkusit smaženého kapra v trojobalu ugrilovat? Bude to zajímavá obměna jídelníčku. Pokud si ale bez smaženého kapra štědrý den nedovedete představit, používejte kvalitní čerstvý olej a kousky kapra pak důkladně „odmastěte“ ubrouskem. Pokud se vám přeci jenom po hodování neudělá od žaludku dobře, je vhodné mít při sobě živočišné uhlí. Vhodný je také mátový čaj, ananas, jablko nebo sklenice koly. Pokud vás z nadměrné konzumace jídla pálí žáha, tak pomůže sklenice mléka. Co se týká alkoholu, zkuste si místo vína dát lehký vinný střik, ten ulehčí vašemu žaludku.

Pozor u přejídání by si měli dát především ti, kteří trpí na žlučníkové nevolnosti. „Sestavení jídelníčku hraje samozřejmě podstatnou roli. Má obsahovat pokrmy bez cholesterolu, zeleninu, ovoce, méně tuků, jídla připravovaná bez smažení, přepalování, omezené koření, omezené množství cukru, naopak více vlákniny. Jsou dobré zakysané výrobky, libové maso z mladších zvířat, ryby, drůbež, nenadýmavá jídla, kmín. Z bylin uvedu mátu, ostropestřec mariánský, zlatobýl,“ říká MUDr. Pavel Šácha z Prozdravi.cz

 
Zdroj: Prozdravi.cz
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
1003471

RSS:
Toplist
aaaaaa