Fiat 500 - městský dráček

- Fiat 500 - městský dráček
Rubrika:  Úspěšná

Fiat 500 - městský dráček

03.06.08, 00:01, autor: Pupowski
Fiat 500 jako by se do dnešní doby přikutálel z pohádky nebo možná ze Země úsměvů. Přitom beze zbytku ctí náš technický či snad už posttechnický věk.

Čtenost -   Diskuze: (1
 

Je to autíčko, které každý pozná, nikoho nenechá na pochybách,  že jde právě o pětistovku. Designový odkaz na Fiat 500 Nuova, jehož uvedení se datuje rokem 1957 je nepřehlédnutelný. Přímo revolucí je však přerod z kompromisního vozítka v dospělý plnohodnotný automobil.

 

Italským konstruktérům se skutečně povedlo „vysochat“ krásný kabátek, roztomilý do té míry, že vyvolává stejné emoce, jako třeba štěně. Tímto stylovým kabátkem vkusně zahalili osvědčenou moderní techniku a navrch přidali hromadu bezpečnosti. A to všechno dokonce za cenu, která je na běžné úrovni vozidel této kategorie. Tedy za takovou, o které se jiným imageovým modelům aut možná ani nesní.



V provozu se testovaný Fiat 500 1,3 JTD ve výbavě Lounge osvědčil nejen jako městský dráček, ale i jako schopný cestovatel. Ve městě vynikají jeho kompaktní rozměry i dostatečně výkonný motor. Excelentní jsou pak jeho manévrovací schopnosti, dané velkým rejdem (zde je vhodné upozornit, že gigantický rejd byl nadělen do vínku vozům s pětistupňovou převodovkou; šestikvalt kvůli rozměrům agregátu dosahuje manévrovatelnosti naopak pouze průměrné). Mimo město a na dálnici najde uplatnění každý z kilowattů i newtonmetrů motoru.

 

Zmiňovaný kabátek není těžký, takže rozpohybovat pětistovku na tachometrových 175 km za hodinu mu naštěstí nečiní nejmenší problém. Proč naštěstí se dozvíte za chvíli. Podvozek spolu s šestnáctipalcovými koly působí sportovně, i ve vysokých rychlostech jsou jízdní vlastnosti a ovladatelnost na kvalitních silnicích skvělá. Znovu je třeba zdůraznit, že na kvalitních silnicích.

 

Tato výtka nesměřuje konstruktérům Fiatu, jako spíše správcům českých silnic a dálnic. Nenadálá roleta ve svižně projížděné zatáčce zaplní ruce prací i velmi zkušenému řidiči. Jízda po dálnici v rozbitém pravém pruhu je pak místy téměř utrpení. Zmiňované naštěstí se teď dostává ke slovu, protože levý pruh D1 je přece jen v lepším stavu. Pětistovce nečiní problém udržet svižné tempo s mnohem silnějšími auty, téměř tak nenutí svého řidiče podstupovat torturu jízdy mezi kamiony v terénní části dálnice.



Fiátek je pozorným hostitelem svých pasažérů. Interiér je v souladu s celým pojetím vyveden ve vkusném retrodesignu. Zaujme velmi vysoká kvalita zpracování, která ničím nenapovídá cenovou přístupnost. Na prosklenou střechou prosvětlené palubě nechybí nic pro komfort či bezpečnost. Příjemně tvarovaný volant tak otáčí předními koly prostřednictvím posilovače s možností volby dvou režimů. Řadicí páka se pohybuje lehce a velmi přesně v přiměřeně dlouhých drahách. Čtyři airbagy jsou samozřejmostí, výškové nastavení bezpečnostních pásů, žel, ne.

 

Automatická klimatizace odvádí skvělou práci. Drobnosti lze uložit do odkryté přihrádky v palubní desce, maličkosti třeba do vtipného šuplíčku na středové konzole. Rozměrnější předměty do schránky pod sedadlem spolujezdce. Ideální počet pasažérů  jsou v souladu s primárním městským určením dva. Cesta čtyř dospělých je možná, na delší vzdálenosti však již nepohodlná. 185 litrový zavazadlový prostor pojme i opravdu velký nákup v hypermarketu, ledničku však ne.



Majiteli poskytuje Fiat 500 obrovskou dávku image, a to za cenu nesrovnatelně nižší, než konkurence. Je třeba mít na mysli jeho městské určení a nežádat po něm dlouhodobé služby limuzíny. Závěrem lze konstatovat, že Fiat 500 je velmi povedené vozidlo, jak designově, tak technicky.

 

 

 

 

 

FOTO: R.A.Pupowski

 
  • Neregistrovaný 15.11.08, 01:23

    Rozbalit 1. Fiat 500

  • Neregistrovaný

    Tak ten nemá chybu ,moc se mi líbí ,akorát pro mě a dědečka

 
Profil blogu
Profil sekce "Úspěšná"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:12

Přístupů:
743498

RSS:
Toplist
aaaaaa