Dieta ze South Beach - první fáze

- Dieta ze South Beach - první fáze
Rubrika:  Zdravá

Dieta ze South Beach - první fáze

28.04.09, 09:40, autor: Černovláska
Nedávno jsme psali o "Třífázové dietě" (správný název je Dieta ze South Beach), která je velkým hitem současnosti a drží ji téměř všechny celebrity. Protože vás to vážně zajímá, podívejme se na první fázi zblízka. Jak začít, co jíst a co nejíst ...

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Jak už jsme si řekli minule Třífázová dieta - Dieta ze South Beach, v první fázi máme za úkol vzbudit náš vnitřní systém a přinutit organismus spalovat sacharidy. Tato fáze trvá dva týdny. Jsou lidé, kteří ji drží déle a mají úspěch. Je poměrně přísná a proto také velmi úspěšná. Autor diety, Mudr Arthur Agatstone, toto ovšem nedoporučuje. Vidí velké nebezpečí právě v té přísnosti. Je potřeba totiž tělo co nejdřív vrátit do stravování běžného života. Tím se samozřejmě nemyslí, vrátit se ke svým bývalým škodlivým stravovacím návykům, ale co nejdříve začít jíst běžnou, pestrou rozmanitou stravu.

 

Nezapomínejte také na to, že je třeba jíst pravidelně 5x - 6x denně. Tři hlavní jídla, dvě svačiny a jednu druhou večeři asi hodinu před spaním. Jezte po 2-4 hodinách.

 

V první fázi zapomeňme ne chléb a pečivo. Zapomeňme i na ovoce - obsahuje příliš mnoho cukrů. Ale kupodivu si můžeme dopřávat vejce a slaninu. Divíte se? Já jsem z toho byla velmi překvapena, vejce? Ta vejce o kterých nám pořád všichni tvrdí jak šíleně jsou nezdravá a nebezpečná? Cholesterol!!!!

 

Ale doktor Agatstone to vysvětluje velmi jednoduše: "Tento názor (o škodlivosti vajec - pozn. redakce) je samozřejmě nesprávný, to už na základě dnešních znalostí víme. To právě bývá na vědě velmi nepříjemné: to, co je dnes vychvalováno jako dobré, může být již zítra odsouzeno jako špatné, a naopak. Není to vždycky tak, že bychom se dříve mýlili a teď měli pravdu. Spíš jde o to, že naše znalosti neustále narůstají a my se během toho procesu musíme občas odnaučit to, o čem jsme se domnívali, že je pravda."

 

Podle doktora Agatstoneho je právě toto případ vajec, která prodělala velký boom během války, kdy byla velmi propagována a vyhledávána pro velký obsah bílkovin. Počátkem 70. tých let minulého století došlo k druhému extrému, kdy byla najednou (po objevu špatného cholesterolu) zatracena do horoucích pekel a některými odborníky přímo zakazována.

 

"Dnes již víme, že vejce jsou velmi zdravá potravina. Obsahují oba druhy cholesterolu, dobrý i špatný, a nijak negativně neovlivňují jejich vzájemný poměr - což je číslo na kterém záleží nejvíc. Žloutek navíc obsahuje nenahraditelný přírodní vitamín E, což je důležitý antioxidant, který přispívá k prevenci rakoviny a srdečních onemocnění."

 

Rozepisujeme se tady tak o vejcich právě z toho důvodu, že by se měla pro příštích 14 dnů stát jednou z vašich hlavních potravin. A protože jsme ještě stále pod vlivem špatného lékařského názoru z minulého století, je třeba adepty Třífázové diety v tomto ohledu uklidnit.

 

Takže nyní již velmi konkrétně: Které potraviny během první fáze jíst můžete a které nesmíte?

 

 

Potraviny, které během první fáze diety jíst můžeme:

 

Maso:

Připravujte na grilu, nebo opékejte na teflonové pánvi na vodě, maximálně použijte lžičku olivového oleje.

 

Hovězí libové

svíčková

roštěnec

zadní

 

Drůbež (vždy bez kůže!)

krutí a kuřecí prsa

krůtí a kuřecí šunka

 

Plody moře

Všechny druhy ryb a korýšů

 

Vepřové maso

dušená šunka

vepřová pečeně - libová

 

Telecí maso

řízek

kotleta

zadní

 

 

Sýry:

(netučné, nebo s nízkým obsahem tuku)

čedar

cottage

feta

mozzarella

parmezán

riccota

jadel

balkánský

tvarůžky

 

 

Vejce:

Používání celých vajec není nijak omezeno. Můžete používat celá, nebo jen vaječný bílek, případně rozkvedlaná v zeleninovém vývaru jako zavářku.

Používejte je především k snídani se zeleninovými saláty nebo sýry.

 

 

Tofu:

měkké, odtučněné nebo nízkotučné druhy

 

 

Zelenina a luštěniny:

artyčoky

chřest

fazole

cizrna

čočka

sója

hrách (sušený)

brokolice

květák

zelí

celer

okurky

lilek

hlávkový salát

houby (všechny druhy)

hrášek (zelený)

špenát

kedlubny

ředkvičky

cuketa

 

 

Tuky:

Pouze canolový nebo olivový olej

 

 

Koření:

Všechny druhy, které neobsahují přídavek cukru

 

 

Ořechy:

1 lžíce burákového másla denně

20 arašídů

15 polovin pekanových ořechů

30 pistácií

 

 

 

Potraviny, kterým je nutno se během první fáze vyhnout:


Maso:

Hovězí:

Hrudí

játra (vnitřnosti)

žebírka

 

Drůbež:

kuřecí stehna a křidýlka

kachna

husa

drůběží uzeniny kromě šunky

 

 

Vepřové maso:

plec

krkovice

bůček

hlava

kůže

sádlo

 

 

Telecí maso:

Hrudí

 

 

Uzeniny:

Všechny průmyslově výraběné uzeniny

 


Sýry:

tavené sýry

plísňové sýry

hermelín

eidam

ementál

 


Zelenina:

červená řepa

mrkev

kukuřice

brambory

rajčata (v první fázi můžete 1 velké  nebo 10 cherry rajčat denně)

 


Ovoce:

Během první fáze nejezte žádné ovoce, má velký obsah cukrů. Tedy ani džusy a ovocné šťávy.

 


Chléb a obilniny:

Vyhýbejte se všem druhům pečiva a chlebů. Obsah sacharidů je opravdu příliš vysoký.

obilniny

ovesné kaše

musli

rýže

těstoviny



Mléčné výrobky:

V první fázi se vyhýbejte všem mléčným výrobkům kromě výše vyjmenovaných sýrů.

Mléko plnotučné, polotučné, netučné

jogurty bílé i dochucené

zmrzliny

 

 

Alkohol:

Žádný alkohol - pivo, víno, destiláty - nic!

 

 


(Použity citáty z knihy: MUDr. Arthur Agatstone - Dieta ze South Beach)

 

 

 Přečtěte si také:

Třífázová dieta - Dieta ze South Beach

Dieta ze South Beach - Druhá fáze

 

 

Daniel Hůlka zázračně zhubl ...

Chcete zhubnout? Musíte svačit!

Glykemický index

 
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
938811

RSS:
Toplist
aaaaaa