Chcete zhubnout? Musíte svačit!

- Chcete zhubnout? Musíte svačit!
Rubrika:  Zdravá

Chcete zhubnout? Musíte svačit!

10.08.20, 00:00, autor: Černovláska
Všichni to známe: Potřebujeme sundat pár kil a tak se o to snažíme různými cestami. Nejčastěji prostě vynecháme jídla. A o svačinách nemůže být ani řeči. Nu a představte si, že to je právě špatně. I malá svačina od vás odvrátí velký pocit hladu, který pak musíte řešit daleko větší porcí jídla.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Celý tajemství našeho hladu či nehladu tkví v tom, jaké cukry do těla dostaneme. Pokud jsou to "cukry rychlé" tzn., takové které naše břišní slinivka identifikuje okamžitě, vyplaví do těla velké množství inzulinu a ten otevře veškeré tělesné "sklady" pro to, aby se cukr v krvi co nejrychleji zpracoval a případně uložil (ukládá se jako tělesný tuk).

 

Čím větši množstí inzulinu slinivka vyplaví, tím rychleji je cukr zpracováván a tím rychleji zmizí z našeho krevního oběhu. Následek poklesu krevníhu cukru vnímáme jako hlad.

 

Všichni to známe: Sladká jídla! Člověk se jimi velice rychle zasytí, ale jak brzy po tom začnete mít nutkavý pocit, něco sníst, protože najednou máte hlad.

 

Naším úkolem, pokud tedy chceme hunout je, udržovat stále hladinu cukru v krvi na takové úrovni, abychom nikdy neměli pocit hladu. Samozřejmě na to je nejlepší jíst jídla, která mají "pomalý cukr"(nízký Glykemický index). Tedy takový, který se uvolňuje postupně, nebo je zabalen do molekulárních řetězců a tělo má spoustu práce se k takovému cukru dostat. Navíc se uvolňuje postupně a proto nedochází k náhlému vyplavení inzulinu do krevního řečiště a nedojde tedy ani k náhlému poklesu krevního cukru. Potažmo - hlad dostáváme daleko později.

 

 

Svačit, svačit, svačit!

A dostáváme se právě k problému svačin. Pokles hladiny cukru v krvi (hypoglykémie) se hlásí nástupem hladu, který poté zpravidla řešíme konzumací daleko většího množství jídla, než které ve skutečnosti potřebujeme. Nu a na malér je zaděláno, začneme tloustnout. Nechceme-li se do takového stavu dostávat, je třeba zabránit hypoglykemickému stavu. Tedy - předejít mu.

 

Na prevenci hypoglykémie stačí řádově méně potravy, než na vyrovnání se s jejími následky. Tedy i malá drobná svačinka včas zabrání pozdějšímu nástupu hladu a spořádání daleko většího množství jídla. Jako svačinka stačí opravdu velice málo. Třeba kousek zeleniny, nebo jogurt, kousek sýra.

 

Svačit je třeba pravidelně mezi hlavními jídly. Zlatým pravidlem je: Jíst vždy po 3-4 hodinách, aspoň něco drobného a to i tehdy když hlad nepociťujete.

 

ANKETA: Svačíte pravidelně?


Celkem: 95 hlasů

V této anketě jste již hlasovali.

Buď jste v této anketě již hlasovali, nebo hlasoval někdo se stejnou IP adresou. Pokud chcete hlasovat, zaregistrujte se prosím.

Zdroj: Archív 2009
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
937968

RSS:
Toplist
aaaaaa