4 mýty o kávě aneb co možná nevíte o kofeinu

- 4 mýty o kávě aneb co možná nevíte o kofeinu
Rubrika:  Praktická

4 mýty o kávě aneb co možná nevíte o kofeinu

03.04.17, 00:01, autor: LadyAnn
O kávě koluje celá řada mýtů. Možná jste i vy slyšeli o tom, že tento nápoj škodí zdraví nebo není vhodný při hubnutí. Jak je to ale ve skutečnosti?

Čtenost -   Diskuze: (0
 

Odpovídá Luboš Martínek, šéfbarista sítě kaváren CrossCafe.



Mýtus 1: Káva škodí zdraví


Vlivy kávy na lidské zdraví nejsou zcela jednoznačné. Především je důležité pít kávu v rozumném množství, to znamená maximálně 4 šálky denně. V takovém případě má káva povzbuzující účinky: podporuje činnost mozku, zvyšuje pozornost i vaše paměťové schopnosti, pomáhá odstranit únavu a zlepšuje náladu. Káva se rovněž řadí mezi antioxidanty, které mohou vést ke snížení srdečně-cévních chorob či omezit riziko vzniku některých typů cukrovky. Nadměrné pití kávy je pro organismus naopak zatěžující. Může způsobovat podrážděnost nebo zvýšenou srdeční činnost.

 

 

Mýtus 2: Snažíte se zhubnout? Potom na kávu zapomeňte!

Hubnete? Pak nesmíte pít kávu! I v tomto případě jde o pouhý mýtus. Káva sama o sobě nemá na snižování váhy vliv. „Samozřejmě je nutné používat zdravý rozum a přemýšlet, na jaký způsob budete kávu pít. Espresso s mlékem a jednou kostkou cukru by nemělo vaší linii nijak uškodit, stejně jako občasný sladký dezert, z něhož není třeba dělat žádné tabu. Nadměrný počet šálků se šlehačkou nebo smetanou, k tomu pravidelně tři a více kostek cukru, může váš hubnoucí program naopak trochu sabotovat,“ říká Luboš Martínek, šéfbarista sítě kaváren CrossCafe.

 

 

Mýtus 3: Malé silné espresso obsahuje hodně kofeinu

Mám raději slabší kávy než je klasické espresso. Toto je častý mýtus! Klasické espresso je káva obvykle připravovaná z všeobecně kvalitnější Arabiky, která obsahuje zhruba poloviční množství kofeinu než běžně rozšířená Robusta. Navíc způsob přípravy je jiný než u ostatních druhů káv. Čas, kdy horká voda prochází kávou, je kratší a tím se do espressa dostává vůbec nejméně nežádoucích látek ze všech kávových nápojů. Chci-li kávu s nižším obsahem kofeinu, pak klasické malé espresso je správná volba

 

 

Mýtus 4: Káva zvyšuje krevní tlak

Obecně se traduje, že pití kávy zvyšuje krevní  tlak. Běžná dávka kofeinu, odpovídající čtyřem šálkům denně, však nijak riziková není. Pokud ovšem kávu pijí lidé, kteří nejsou na kofein zvyklí, může se jim – pouze krátkodobě – mírně zvýšit krevní tlak. Jestliže poté budou kávu pít pravidelně, jejich organismus si na kofein zvykne a krevní tlak se vrátí k původním hodnotám.

 
Zdroj: Archív 2013
 
Profil blogu
Profil sekce "Praktická"
Profil blogu
Založen:
19.5.2008 12:57:46

Přístupů:
312944

RSS:
Toplist
aaaaaa