10 triků jak zrychlit metabolizmus

- 10 triků jak zrychlit metabolizmus
Rubrika:  Zdravá

10 triků jak zrychlit metabolizmus

15.05.18, 00:00, autor: Plavovláska
Pokud přijde řeč na hubnutí, tak hned v závěsu se řítí téma metabolizmus. Zcela oprávněně. Bez fungujícího metabolizmu totiž trvale zhubnout vážně nejde. A navíc, představte si tu nádheru: Pokud vám funguje metabolizmus, nemusíte si odpírat občasné zhřešení. Fungující metabolizmus, totiž spálí i takové vyjímečné, sladkotučné úlety.

Čtenost -   Diskuze: (0
 

1. Více jídel denně
Cesta k lepší postavě nevede ubíráním počtu jídelních chodů za den. Tzn. nelze vynechat některé hlavní jídlo a pokud možno ani svačiny. Jakmile totiž toto uděláte, tělo zapne obranný režim a protože nebude vědět, kdy dostane další jídlo, tak pro jistotu bude ukládat všechno. Paradoxně když tedy jídlo vynecháte, nejenže nezhubnete, ale dokonce možná i přiberete. Rozumné je jíst s drtivnou pravidelností 5x - 6x denně. Vždycky jen trošku. Tělo si zvykne na pravidelný přísun a nebude mít potřebu ukládat si na horší časy. Přidávejte si hodně zeleniny a ovoce. Nejlépe pět porcí, z čehož by měla být 3x zelenina a 2x ovoce. Pokud trpíte večerními hlady a chutěmi, tak si neodpírejte a raději si nějaké to jablko dejte klidně i v devět večer.

 

2. Zapracujte na svalech
Zakomponujte si do svého časového harmonogramu alespoň 3x týdně hodinový pohyb. A primárně tady nejde o to, abyste se uštvali při shazování tuku. Jde hlavně o to, abyste si začali tvořit svalovou hmotu. Svaly totiž na rozdíl o tuku, potřebují výživu a tudíž mají tu úžasnou schopnost, že samy "pojídají" tuky. A to i když právě necvičíte. Takže pokud budete mít svaly (nepotřebujete žádné čáry) a budete hubnout i ve spánku. Tehdy totiž svaly právě žerou naše špíčky.

 

3. Pijte dostatek tekutin
Nejen strava, ale i pitný režim je maximálně důležitý. V "dávnověku" hubnutí se šířila fáma, že pokud hodně pijeme, tak se zaléváme vodou, která z těla neodchází a my příbíráme. Není to pravda. Pokud tedy nemáte problémy s ledvinami. Dokonce je potřeba zcela opačně vypít denně nejméně 2l tekutin. Nejlépe neslazených, neperlivých. Prostou vodu, nebo zelený čaj. Zrychlí se vám metabolizmus, zlepší se vyprazdňování a nastartuje se hubnutí.

 

4. Špetka chili
A tajemství je venku. Proto celebrity tak milují chili. Dávají si ho všude a dokonce jek sehnání i černá čokoláda s příchutí chili. Toto koření totiž skutečně zrychluje metabolizmus. Urychluje trávení a pomáhá spalovat tukové buňky. Aby to bylo účinné je dobré používat čerstvé chili papričky. Pokud je nemáte, pak nastupují sušené a sterilované - napřiklad chili pasty. Nejméně účinné jsou prý sušené mleté, ale pokud to jinak nejde ...

 

5. Otužujte se
Pokud se pohybujete v chladnějším prostředí, vaše tělo vynakládá více energie na vlastní "ohřev" a spaluje tuky. Proto ani v zimě nepřetápějte.

 

6. Hodně spěte
Absolutní minimum vašeho spánku je 6 hodin. Ideální je ovšem hodin 8. Vaše odpočaté tělo totiž nežádá pak nadstadardní dávky cukru, které tělo unavené naopak striktně vyžaduje. Pokud máte chuť na sladké znamená to, že jste unaveni a má to být pro vás signálem, že málo spíte. Rozhodně ne signálem k návštěvě cukrárny, či spořádání tabulky čokolády.


7. Zvyšte podíl proteinů ve stravě
Má to souvislost se stavbou svalové hmoty. Aby vám rostly svaly je třeba dodávat proteiny, protože ty jsou jejich stavební jednotkou. Takže zařazujte maso, sýry, jogurty a vajíčka. Proteiny dodávejte tělu nejméně 2x denně. A když k tomu přidáte výše zmíněné ovoce a zeleninu, tak už mnoho místa na další "mňamky" nezbývá.

 

8. Vyvarujte se diet
Víte, že lidé, kteří trpí extrémní obezitou jsou zpravidla notoričtí dietáři? Jejich těla jsou dietami utýrané a mozek bije na poplach: "Opět nedostaneme najíst! Ukládejme, ukládejme, ukládejme!!!" A i když takový velmi otylý člověk sní daleko méně než člověk hubený, tak z toho mála nejenže nezhubne, ale dokonce přibere. To co hubený člověk s fungujícím metabolizmem běžně spálí a vyloučí, tak tlouštíkovo tělo nespálí skoro nic (protože zpravidla chybí svaly) a co mu zbyde to uloží do tukových zásob. Proto je v drtivé většině případů nesmysl držet dietu. Zvláště extrémní hladovkové diety jsou přímou cestou k morbidní obezitě. Nedržte diety! Jezte pravidelně, menší porce 5-6x denně. Zařazujte proteiny, ovoce a zeleninu. To je jediná cesta k trvalému zhubnutí.


9. Vstávejte brzy
Proč? No i toto je jednoduché. Čím později vstanete, tím větší je pravděodobnost, že vynecháte některé jídlo. Choďte spát před desátou večer. Rozhodně neponocujte a vstávejte jak nejdřív to jde. Ráno si před snídaní udělejte vodu s citrónem a máte prima základ vašeho spalování. Metabolizmus bude výkonný jako stroje stáje Mercedes ve Formuli 1.


10. Jezte kvalitní potraviny
To je také důležité. Potřebujete, aby vaše tělo fungovalo nejlépe jak to jde, tak si do něj necpěte dobrovolně chemicky upravované potraviny a umělé potravinové doplňky. V drtivé většině chemické přídavky ve stravě metabolizmus zpomalují. Dejte si závazek, že si od teď budete pečlivě číst obaly potravin a budete dávat přednost jakostním, kvalitním potravinám. Nedejte na bludy, že jsou dražší. Pokud jsou skutečně kvalitní. mají daleko vyšší výživovou hodnotu než chemický mix a daleko dříve a lépe vaše tělo zasytí.

 
Zdroj: Archív 2014
 
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
BMI kalkulačka
Vaše výška:
Vaše hmotnost:
Datum:




cm
kg

Profil blogu
Profil sekce "Zdravá"
Profil blogu
Založen:
11.9.2008 9:27:46

Přístupů:
592026

RSS:
Toplist
aaaaaa